نوشته شده توسط : mehdi

از بسياري جهات، بازار ارزديجيتال تفاوتي با بازار سهام ندارد. دارايي به هر شکلي که باشد يک زيربناي منحصر به فرد است و تجزيه و تحليلي که براي رديابي ارزش دارايي انجام مي شود بسيار مشابه است. اگر از اصول تجزيه و تحليل پيروي کنيد، مي توانيد انتظار دريافت نتايج مثبت داشته باشيد. ما در اين مقاله بهترين روش هاي تحليل ارزديجيتال را معرفي مي کنيم.

با افزايش محبوبيت بيت کوين و ساير ارزهاي ديجيتال، تعداد معامله گران در بازار ارزهاي ديجيتال نيز افزايش يافت. نوسان بالاي ارزهاي ديجيتال به معامله گران اجازه مي دهد تا پول خوبي به دست آورند، اما تکيه بر شانس يا شهود در معاملات ايده بدي است. يک معامله گر بايد به طور مداوم بازار را تجزيه و تحليل کند. خوشبختانه امروزه روش هاي مختلفي براي تحليل بازار موجود است. يکي از اين روش تحليل ارز ديجيتال است. علاوه بر اين روش مي توان از تحليل بنيادي و تحليل احساسات نيز استفاده کرد.

تحليل بنيادي چيست؟ 

با تجزيه و تحليل بنيادي، شما به دنبال پيش بيني قيمت نيستيد؛ بلکه سعي مي کنيد بفهميد چه عواملي مي تواند بر قيمت تأثير بگذارد.

با استفاده از اين تجزيه و تحليل، مي توانيد تعيين کنيد که آيا داده ها مي گويند که ارزديجيتال در حال حاضر قيمت کمتري دارد يا بيش از حد قيمت گذاري شده است. انجام تحليل بنيادي و يافتن تمامي عوامل مؤثر بر حرکات قيمت کار آساني نيست؛ اما اگر بخواهيد مي توانيد آن را بياموزيد و به کار بگيريد.

تحليل احساسات چيست؟

يکي ديگر از بهترين روش هاي تحليل ارزديجيتال تحليل احساسات است. اين روش مي تواند نقش بسيار مفيدي در مبادلات ارزهاي ديجيتال نيز داشته باشد؛ اما بايد در تحليل احساسات در سرمايه گذاري بسيار مراقب باشيد.

با تجزيه و تحليل احساسات، شما فراتر از اعداد و ارقام نگاه مي کنيد تا ببينيد بازيکنان کليدي چگونه فکر مي کنند و چه احساسي نسبت به بازار دارند. اين بازيکنان ممکن است شامل افراد تأثيرگذار، سرمايه گذاران، مديران صندوق هاي تأميني و اقتصاددانان باشند. ايده اصلي در اين روش اين است که داده ها هميشه نشان دهنده آنچه قرار است اتفاق بيفتد نيستند.

اگر بتوانيد اعتماد يا عدم اعتماد عمده در بازار نسبت به يک ارزديجيتال خاص را تشخيص دهيد، مي توانيد بفهميد که رشد يا کاهش شديدي در راه است يا خير. در اين صورت شما مي توانيد بدون اينکه بازار هنوز واکنشي نشان داده باشد آينده آن را پيش بيني کنيد.

تحليل تکنيکال چيست؟

تحليل تکنيکال يکي از بهترين روش هاي تحليل ارزديجيتال است. با تجزيه و آموزش تحليل ارز ديجيتال، شما روندهاي آماري را مطالعه مي کنيد و به حجم و فعاليت هاي تاريخي از جمله حرکات و نوسان قيمت نگاه مي کنيد تا پيش بيني هاي آگاهانه اي در مورد اينکه قيمت در کوتاه مدت و بلندمدت به کجا مي رود داشته باشيد. در اين روش بايد تعيين کنيد که کدام ابزار معاملاتي تکنيکال در استراتژي معاملاتي شما کاربردي و مناسب تر است.

يکي از ابزارهاي بسيار محبوب در تحليل تکنيکال ابزارهاي فيبوناچي است که براي تعيين سطوح مهم در عملکرد قيمت استفاده مي شود. انجام معاملات بر اساس سطوح فيبوناچي عبارت از درنظرگرفتن دو منطقه مهم از قيمت، معمولاً يک بالا و پايين و سپس تقسيم آن بر يک نسبت فيبوناچي براي تعيين سطوح حمايت و مقاومت است.

اين روش براي تجزيه و تحليل نوسان قيمت ارزهاي ديجيتال مي تواند خوب عمل کند، اما اگر قصد استفاده از آن را داريد بايد سريع وارد عمل شويد. با اين همه نوسان، سطوح حمايت و مقاومت مي توانند فراز و نشيب هاي بزرگي را تجربه کنند. نشان دادن عکس العمل به موقع مي تواند شما را به سود برساند.

تحليل تکنيکال روشي براي تعيين چگونگي و زمان معامله يک دارايي و پيش بيني تغييرات احتمالي قيمت آن از طريق مطالعه داده هاي گذشته بازار است. برخلاف تحليل بنيادي، تحليل تکنيکال تلاشي براي تعيين «قيمت واقعي» يک دارايي ندارد. در عوض، بر تاريخچه تغييرات قيمت اين دارايي تکيه مي کند تا آينده آن را پيش بيني کند.

با توجه به اينکه يکي از بهترين روش هاي تحليل ارز ديجيتال، تحليل تکنيکال است، بيش از ديگر روش هاي تحليل بازار به آن مي پردازيم. تحليل تکنيکال بر اساس نظريه داو عمل مي کند. نظريه اي که به نام مبتکر آن چارلز داو نام گذاري شده است.

منظور از تئوري داو در تحليل تکنيکال چيست؟

 اين نظريه از شش ايده اساسي تشکيل شده است:

  • قيمت يک دارايي در بازار، همه چيز را نشان مي دهد. بر اساس اين ايده، قيمت يک دارايي شامل تمام اطلاعات مربوط به اين دارايي، از جمله احساسات بازار و انتظارات معامله گران است.
  • سه نوع روند در بازار وجود دارد. حرکت قيمت نامنظم نيست؛ بلکه قيمت در طول روندهايي حرکت مي کند. تعدادي روند اوليه يا اصلي وجود دارد که از چند ماه تا بيش از يک سال طول مي کشد. در روندهاي اوليه، روندهاي ثانويه اي وجود دارد که اغلب اصلاحاتي نسبت به روندهاي اوليه هستند و معمولاً چندين هفته طول مي کشند. در نهايت، روندهاي کوتاه مدت يا جزئي وجود دارد که کمتر از يک يا دو هفته به طول مي انجامند.
  • هر روند اوليه داراي سه مرحله متوالي است:
    1. تجمع: در اين مرحله، معامله گران باتجربه شروع به خريد يا فروش يک دارايي مي کنند. از آنجا که تعداد آنها بسيار کم است، قيمت تغيير زيادي نمي کند.
    2. مشارکت عمومي: همان طور که معامله گران بيشتري متوجه روند جديدي مي شوند و آن را دنبال مي کنند، قيمت به سرعت شروع به تغيير مي کند.
    3. توزيع: معامله گران با تجربه شروع به توزيع دارايي هاي خود در زمان سفته بازي مي کنند.
  • شاخص ها بايد يکديگر را تأييد کنند. سيگنال هاي يک شاخص بايد سيگنال هاي شاخص ديگري را تأييد کنند. در بازار ارزهاي ديجيتال، اين اصل را مي توان در ارتباط بين حرکات جفت ارزهاي ديجيتال مشاهده کرد. لازم به ذکر است اين ايده ها براي درک تحليل تکنيکال به عنوان يکي از بهترين روش هاي تحليل ارز ديجيتال ضروري است.
  • حجم بايد روند را تأييد کند. اگر حرکت قيمت با افزايش حجم همراه باشد، به اين معني است که قيمت در جهت روند حرکت مي کند. اگر حجم کاهش يابد، قيمت برخلاف روند حرکت مي کند.
  • يک روند تا زماني که سيگنال هاي واضحي از معکوس شدن خود بدهد، ادامه مي يابد. قيمت بيشتر از اينکه روند را تغيير دهد، مطابق با روند فعلي پيش مي رود. تشخيص تغيير روندهاي اوليه مي تواند دشوار باشد. تغيير روندها اغلب با روندهاي ثانويه اشتباه گرفته مي شوند.

انواع روش هاي تحليل تکنيکال کدامند؟

روش هاي زيادي در تحليل تکنيکال استفاده مي شود، اما معمولاً هرکدام به يکي از انواع زير تعلق دارند:

  • آمار مربوط به معاملات (حجم و غيره)
  • تجزيه و تحليل کندل استيک
  • الگوهاي نموداري
  • سطوح مقاومت و حمايت
  • انديکاتورهاي تکنيکال

معامله گران با تجربه معمولاً چندين تکنيک مختلف را براي به دست آوردن بهترين روش هاي تحليل ارزديجيتال با هم ترکيب مي کنند و منتظر تأييد متقابل آنها هستند. يک سيگنال تأييد شده را مي توان براي تصميم گيري قابل اعتمادتر در نظر گرفت.

درک اين نکته مهم است که نمي توانيد مطمئن باشيد که قيمت در آينده چگونه حرکت خواهد کرد. اما مي توانيد تعيين کنيد که کدام فرصت ها احتمالاً براي باز کردن يک موقعيت، مناسب هستند و کدام موقعيت ها مناسب نيستند. به همين دليل هميشه مهم است که مديريت ريسک را در نظر داشته باشيد.

  

1. چارچوب زماني (تايم فريم)

هيچ تايم فريم يا بازه زماني کاملي براي همه ارزهاي ديجيتال وجود ندارد. بازه هاي زماني طولاني تر معمولاً مهم تر هستند، اما اين بدان معنا نيست که در بازه هاي زماني کوتاه تر، معاملات خوبي پيدا نخواهيد کرد. پس پيشنهاد مي شود همواره بازه هاي زماني متعدد را بررسي کنيد و بر اساس آن ها فرصت هاي معاملاتي را ارزيابي نماييد تا در انجام معامله خود به سود برسيد.

انتخاب يک بازه زماني به استراتژي معاملاتي معامله گر بستگي دارد. به اصطلاح، اسکالپرها که موقعيت هاي خود را به سرعت باز و بسته مي کنند، تايم فريم هاي بسيار کوتاهي مانند نمودارهاي 1 دقيقه اي يا 5 دقيقه اي را ترجيح مي دهند. معامله گران روزانه که معمولاً در يک روز وارد معاملات شده و از آن خارج مي شوند، در درجه اول از نمودارهاي 5 دقيقه اي، 15 دقيقه اي يا ساعتي استفاده مي کنند. در نهايت، معامله گراني که رويکرد بلندمدت را ترجيح مي دهند، از نمودارهاي روزانه يا حتي هفتگي استفاده مي کنند.

زماني که بازار، نوسان شديدي را تجربه مي کند، يک بازه زماني کوتاه تر اغلب براي شناسايي نقاط ورودي و خروجي، بهتر از بازه هاي زماني طولاني تر جواب مي دهد. البته به شرطي که در زمان مناسبي وارد معامله شده و از آن خارج شويد. در واقع اگر از تايم فريم مناسب استفاده کنيد مي توانيد از آن به عنوان يکي از بهترين روش هاي تحليل ارز ديجيتال نام ببريد.

2. حجم معاملات

حجم معاملات نقش مهمي در تحليل تکنيکال ارزهاي ديجيتال و ساير دارايي ها ايفا مي کند. حجم، تعداد کوين هاي معامله  شده در يک بازه زماني انتخاب شده است. حجم اغلب به صورت رديفي از ستون ها در امتداد پايين نمودار قيمت نشان داده مي شود. ارتفاع اين ستون ها به عنوان يک شناسه بصري براي تعيين حجم عمل مي کند. حجم نشان مي دهد که يک روند چقدر جدي است. روندهاي قوي تر با حجم معاملات بالاتر همراه است و بالعکس؛ در نتيجه از روي حجم مي توانيد اعتبار و قدرت روند را مشخص کنيد.

3. الگوهاي کندل استيک

استفاده از کندل استيک (شمع ها) يکي از بهترين روش هاي تحليل ارزديجيتال است. هر يک از کندل ها در نمودار کندل استيک حرکت قيمت يک کوين را در يک بازه زماني انتخاب شده نشان مي دهد. هر کندل از يک بدنه و حداکثر دو سايه تشکيل شده است و رنگ آن مي تواند سبز يا قرمز باشد. بدنه نشان دهنده تفاوت بين قيمت باز شدن و بسته شدن است. اگر بدنه سبز باشد، پايين آن قيمت باز شدن و بالاي آن قيمت بسته شدن را نشان مي دهد. براي شمع هاي قرمز، برعکس اين موضوع صادق است. بنابراين، کندل سبز نشان مي دهد که قيمت پاياني در اين دوره، بالاتر از قيمت باز شدن بوده؛ يعني قيمت افزايش يافته است. يک شمع سبزرنگ را شمع صعودي مي نامند. در مقابل يک شمع قرمز نشان دهنده کاهش قيمت است و به آن “شمع نزولي” مي گويند. هر دوي اين موارد در تصوير زير قابل مشاهده است.

سايه هايي که از بدنه بيرون مي آيند محدوده قيمت ها را از کمترين تا بالاترين، در آن دوره نشان مي دهند. اين نوع نمودار قيمت، بسيار مفيد است زيرا مهم ترين اطلاعات را در مورد حرکت قيمت در يک زمان معين نشان مي دهد. با کندل استيک مي توانيم به وضوح درک مي کنيم که آيا قيمت در بازه زماني انتخاب  شده افزايش يا کاهش يافته است و مقادير حداکثر و حداقل قيمت را براي آن دوره به راحتي ببينيم. گاهي اوقات، برخي از کندل ها در کنار هم الگوهاي خاصي با نام هاي ويژه اي تشکيل مي دهند. بياييد به برخي از آنها نگاه کنيم. استفاده از اين الگوها يکي از بهترين روش هاي تحليل ارز ديجيتال است.

  

الگوهاي تغيير روند صعودي

الگوهاي معکوس صعودي پس از کاهش قيمت شکل مي گيرد و نشان دهنده تغيير احتمالي روند است. چند نمونه از اين ها در ادامه آمده است.

1.الگوي چکش صعودي: اين الگو يک الگوي تک شمعي است. بدنه شمع کوتاه، يک سايه کوچک در بالا و يک سايه بلند در پايين بدنه قرار دارد. اين الگو نشانه آن است که فروشندگان قيمت را در طول دوره زماني موردنظر پايين تر آورده اند و به دنبال آن فشار شديدي توسط خريداران وارد شده و دوره را با قيمت بالاتر به پايان رسانده اند.

2. انگلفينگ يا شمع پوشاي صعودي: اين الگو يک الگوي دو شمعي است. بدنه شمع دوم صعودي، بدنه شمع اول را که نزولي است کاملاً مي پوشاند. اين الگو به اين معني است که فشار خريداران بر فروشندگان غلبه کرده و حرکت صعودي شتاب قوي تري نسبت به حرکت نزولي داشته است.

3. الگوي ستاره صبحگاهي: اين الگو يک الگوي سه شمعي است و شامل يک شمع با بدنه بسيار کوچک بين شمع هاي بلند نزولي و صعودي است. علاوه بر اين، بدنه شمع وسط با بدنه شمع نزولي همپوشاني ندارد. اين الگو به اين معني است که فشار فروشندگان تمام شده است و روند اکنون صعودي شده است.

الگوي ستاره دنباله دار: اين الگو يک الگوي تک شمعي است که در اصل مخالف الگوي چکش صعودي است. يک شمع ستاره دنباله دار داراي بدنه کوچک است، سايه پاييني کمي  دارد و سايه بالايي نسبتاً بلند است.

 


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

 

 

ايردراپ به معني دريافت ارز ديجيتالي است که شما در قبال دريافت آن هيچ هزينه‌اي متقبل نمي‌شويد، به عبارتي شما به صورت رايگان رمزارز دريافت مي‌کنيد. شايد اين سوال براي شما پيش آيد که چطور ايردراپ رايگان دريافت کنم؟ براي يافتن پاسخ اين سوال توصيه مي‌کنم در ادامه اين مطلب از بيتستان با ما همراه باشيد. ما در اين مطلب علاوه بر بيان اينکه چگونه مي‌توانيد ايردراپ دريافت کنيد، مطالبي در خصوص محبوب‌ترين ايردراپ‌ها و دلايل عرضه توکن‌هاي رايگان نوشته‌ايم.

چطور ايردراپ رايگان دريافت کنم؟

حتما تا به حال کلمه ايردراپ بارها به گوش‌تان خورده است و حتما کم و بيش با آن آشنايي داريد. ما در زير به طور مفصل در مورد مفهوم ايردراپ صحبت کرده‌ايم. اما بهتر است قبل از اينکه در مورد نحوه دريافت ايردارپ صحبت کنيم، با خود مفهوم ايردراپ بيشتر آشنا شويم . پس از درک اين مفهوم مي‌توانيد نحوه دريافت آن را به طور کامل و دقيق بخوانيد. بنابراين در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

ايردراپ چيست؟

بياييد با يک مثال شروع کنيم. فرض کنيد شرکتي را تازه تاسيس کرده‌ايد و به دنبال افزايش تعداد مشتريان خود هستيد. اما از کدام راه مي‌توانيد به راحتي تعداد مشتريان شرکت خود را بيشتر کنيد؟ يکي از اين راه‌ها اهداي محصولاتي است که کاربران در مقابل دريافت آن هزينه‌اي پرداخت نمي‌کنند. با اينکار نه تنها تعداد مشتريان شما بيشتر مي‌شود بلکه برند شما نيز شناخته تر شده و رفته رفته طرفداران محصولات شما افزايش خواهند يافت.

ايردراپ هم دقيقا به همين معناست. زماني که شرکتي ارز ديجيتال خود را ايجاد مي‌کند به دنبال راهي است که بتواند هم تعداد سرمايه‌گذاران توکن خود را افزايش دهد و هم توکن را تبديل به رمزارزي کند که تمامي افراد حاضر در بازار ارزهاي ديجيتال آن را مي‌شناسند. از اين رو اقدام به اعطاي توکن‌هاي رايگاني مي‌کنند که در دنياي ارزهاي ديجيتال از آن با نام ايردراپ ارزهاي ديجيتال ياد مي‌شود.

همانطور که متوجه شديد ايردراپ به معناي اعطاي رمزارزهاي رايگان توسط سازندگان آن است. حال که متوجه شديد ايردراپ چيست، در ادامه مطلبِ چطور ايردراپ رايگان دريافت کنم، دلايل اعطاي توکن‌هاي رايگان در قالب ايردراپ را براي شما بيان خواهيم کرد.

دليل اهداي توکن‌هاي رايگان چيست؟

حتما براي شما نيز جالب است که بدانيد دلايل اعطاي توکن‌هاي رايگان در قالب ارز ديجيتال چيست؟ به طور کلي مي‌توان گفت که توکن هاي رايگان روشي بري تبليغ توکن پروژه يا يک بلاک‎چين است پلتفرم‌هاي مختلف با ارسال توکن‌هاي رايگان براي کاربران مي‌توانند طرفداران پروژه خود را افزايش داده و اطمينان حاصل کنند که پروژه آن‌ها به درستي تبليغ شده است.

کاربران پس از اينکه ايردراپ رايگاني را دريافت مي‌کنند، تشويق مي‌شوند تا توکن دريافتي خود را به ديگر افراد نيز معرفي کنند. با اينکار نيز کاربران يک پلتفرم به شکل چشمگيري افزايش خواهند يافت و هر چقدر تعداد کاربران بيشتر شود، قيمت توکن نيز افزايش مي‌يابد.

نه تنها کاربران با دريافت توکن رايگان آن را توزيع مي کنند بلکه پلتفرم‌ها آن‌ها را تبليغ مي کنند و به اين شکل تعداد کاربران بيشتر مي‌شود! به عبارتي مي‌توان گفت ايردراپ يک روش تبليغاتي است که براي جذب کاربر انجام مي‌شود. آيا مي‌دانيد که چگونه مي‌توانيد ايردراپ هاي رايگان را دريافت کنيد؟ در ادامه مطلب پاسخ سوال چطور ايردراپ رايگان دريافت کنم را بيان خواهيم کرد.

آموزش نحوه دريافت ايردراپ رايگان

در اين بخش شما مي‌توانيد راهنماي گام به گام جهت دريافت توکن ايردراپ را مشاهده کنيد:

  • در مرحله اول بايد يک کيف پول مطمئني داشته باشيد تا توکن‌هاي دريافتي شما به اين کيف پول واريز شوند.
  • در مرحله دوم شما بايد برخي سايت‌ها را به صورت روزانه چک کنيد تا مطلع شويد کدام پروژه‌ها ايردراپ مي‌دهند. در ادامه مطلب اين سايت‌ها را معرفي کرده‌ايم.
  • در مرحله سوم بايد پروژه‌هاي مختلف را مورد بررسي قرار دهيد و بفهميد که آيا واجد شرايط دريافت ايردراپ هستيد يا نه؟
  • در مرحله چهارم نيز شما بايد در رابطه با ايردراپ مد نظر خود تحقيقاتي را انجام دهيد که آيا ايردراپ دريافتي شما کلاهبرداري است يا خير؟

به طور کلي ايردراپ‌ها انواع گوناگون دارند و روش دريافت توکن براي هر کدام از آن‌ها با يکديگر متفاوت است. در واقع نحوه دريافت ايردراپ رايگان به نوع ايردراپ بستگي دارد. مثلا در ايردراپ استاندارد شما هيچ کار خاصي لازم نيست انجام دهيد. اما در بقيه ايردراپ‌ها شما بايد مراحل خاصي را طي کنيد. ما در زير انواع ايردراپ و نحوه دريافت هر کدام را به طور مفصل توضيح داده‌ايم.

  • ايردراپ استاندارد
  • ايردراپ انحصاري
  • ايردراپ بونتي
  • ايردراپ هولدر

 

همانطور که گفتيم براي دريافت هر يک از ايردراپ‌ها شما بايد مراحل خاصي را طي کنيد که در ادامه ما به توضيح هر يک از اين موارد پرداخته‌ايم:

1) ايردراپ استاندارد 

يکي از ساده‌ترين راه‌هايي که شما مي‌توانيد از طريق آن توکن‌هاي رايگان را دريافت کنيد ايردراپ استاندارد است. در اين روش شما هيچ کار خاصي را انجام نخواهيد داد و توکن‌هاي رايگان بدون هيچ دردسري به کيف پول شما واريز خواهند شد. تنها نياز است که در برخي از فعاليت‌ها شرکت داشته باشيد.

 2)ايردراپ هولدر 

دومين موردي که قصد معرفي آن را داريم ايردراپ‌هاي هولدر است. هولدرها برخي از سرمايه‌گذاران بازار ارزهاي ديجيتال هستند که طولاني مدت يک رمزارز را در کيف پول خود ذخيره مي‌کنند.

در ايردراپ هولدر نيز به کساني که ارز ديجيتال را براي مدت زماني طولاني هولد کرده‌اند، ارزهاي ديجيتال رايگاني در قالب ايردراپ اهدا مي‌شود.  براي مثال اگر کاربري حتي يک اتريوم در کيف پول خود داشته باشد واجد شرايط ايردراپ رايگان است.

 3) ايردراپ بونتي 

ايردراپ بونتي نيز يکي ديگر از انواع راه‌ها براي دريافت ايردراپ رايگان است. در اين روش  کاربران بايد در برخي از فعاليت‌هاي تبليغاتي شرکت کنند. اين فعاليت‌هاي تبليغاتي مي‌توانند به اشتراک‌گذاري يک پست يا استوري، عضويت در انجمن‌هاي براي بحث در رابطه با پروژه مورد نظر و يا لايک برخي از پست‌ها باشند.

 4) ايردراپ انحصاري 

اگر جزو آن دسته از کاربراني هستيد که در يک پروژه سابقه حضور و فعاليت درخشاني داشته باشيد بي شک واجد شرايط دريافت ايردراپ‌هاي رايگان خواهيد بود. به عنوان مثال در سپتامبر 2020 يوني‌سواپ به کاربران وفادار خود تقريبا 2500 توکن UNI اعطا کرده بود.

حال که با انواع روش‌هاي دريافت رايگان ارزهاي ديجيتال آشنا شديد، در ادامه مطلب چطور ايردراپ رايگان دريافت کنم، چند مورد از ايردراپ‌هاي محبوب سال 2022 را معرفي کرده‌ايم.

  

ايردراپ‌هاي پرسود و محبوب 

همانطور که در ابتداي متن نيز بيان کرديم ايردراپ‌ها روشي براي تبليغات يک پروژه هستند. در اين ميان چند مورد از پروژه‌ها وجود دارد که ايردراپ‌هاي آن‌ها در اين ماه محبوب شده‌اند که در بخش زير به معرفي هر يک از آن‌ها خواهيم پرداخت.

 1) RIDOTTO از بهترين پروژه‌هاي ايردراپ 

Ridotto يکي از پروژه‌هاي محبوب اين ماه است که متعلق به اکوسيستم ديفاي مي‌باشد. در حال حاضر اين پروژه اولين ايردراپي است که امنيت لازم را دارد. در اين پروژه کاربران مي‌توانند از طريق بازي، توکن‌هاي رايگان ايردراپ را دريافت کنند.

تاريخي براي اتمام اين ايردراپ تاکنون مطرح نشده است. جالب است بدانيد که اين ايردراپ‌ها تنها براي 10 نفر داده مي‌شود. کاربران براي شرکت در اين ايردراپ بايد در توييتر حساب‌هاي Ridotto-io و  BNBswap را فالو کرده و پست‌هاي آن‌ها را لايک کنند. پس از اين کار بايد پنج دوست خود را زير پست تگ کنند تا بتوانند واجد شرايط دريافت ايردراپ باشند.

 2) ايردراپ GMEJEY NETWORK 

ايردراپ GmeJey Network متعلق به يک پروژه nft است که هنوز ادامه دارد. اين شبکه يک توکن به نام JET دارد. در اين ايردراپ شما تنها مي‌توانيد يک توکن را دريافت کنيد. براي دريافت اين ايردراپ نيز کاربران بايد اکانت اين شبکه را در توييتر، فيس بوک، رديت و بسياري از شبکه‌هاي مجازي ديگر دنبال کنند.

 3) ايردراپ دوج متاورس 

ايردراپ دوج متاورس يکي ديگر از ايردراپ‌هاي محبوب اين ماه است که احتمالا در 22 ژوئيه 2022 به پايان خواهد رسيد.

 4) ايردراپ BOREDAPE TOKEN 

Borderapps يکي از پلتفرم‌هاي مبتني بر nft است. اين پلتفرم براي افزايش فعاليت ميان کاربران در پلتفرم اقدام به ارائه رايگان توکن‌هاي Boredape  کرده است. اين ايردراپ محبوبيت زيادي در بين کاربران دارد و احتمالا در 15 جولاي 2022 به پايان برسد.

از برخي ديگر از ايردراپ‌هاي محبوب و پر سود مي‌توان به  موارد زير اشاره کرد:

  • Teranetwork
  • ايردراپ Jackals
  • ايردراپ Siderum

تمامي اين ايردراپ‌هاي ذکر شده در ماه (ژوئن) محبوبيت پيدا کرده و بسيار پرسود بودند. در ادامه مطلب نيز بيان خواهيم کرد که براي پيدا کردن ايردراپ‌ها بايد به چه نکاتي توجه کنيد؟ براي پاسخ به اين مورد در ادامه مطلب چطور ايردراپ رايگان دريافت کنم با ما همراه شويد.

 


:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

اهرم در ارز ديجيتال چيست؟ اگر شما هم در حوزه رمزارزها فعاليت داريد و به تازگي با اين مفهوم آشنا شديد؛ اما هنوز جزئيات مربوط به آن را نمي‌دانيد بهتر است تا انتهاي اين مقاله را مطالعه کنيد.

مفاهيم متعددي در حوزه ارزهاي ديجيتال وجود دارد که تريد، خريد و فروش تنها بخش محدودي از آن‌ها هستند. سرمايه گذاران اين حوزه در تلاشند تا با استفاده از روش‌هاي مختلف سود بيشتري کسب کنند؛ البته در اين مسير ريسک‌هايي نيز آن‌ها را تهديد مي‌کند که با کسب تخصص و مهارت مي‌توان به راحتي آن‌ها را پشت سر گذاشت.

قبل از مطالعه ادامه مقاله لازم است که برخي مفاهيم پايه و اساسي همچون ارز ديجيتال چيست را بررسي کنيد و سپس با پشت سر گذاشتن آموزش ارز ديجيتال به تدريج به سمت معاملات اهرمي برويد.

مفهوم اهرم در معاملات ارز ديجيتال يا همان لوريج روشي است که اگر به آن تسلط داشته باشيد به راحتي مي‌توانيد در مدت زماني کوتاه سودهاي کلاني را کسب کنيد؛ در مقابل اگر تخصص کافي نداشته باشيد يک شبه دارايي خود را از دست خواهيد داد. با توجه به اهميت اين موضوع براي يافتن پاسخ “اهرم در معاملات ارز ديجيتال چيست” با ما همراه باشيد.

 

 

 

منظور از اهرم در ارز ديجيتال چيست؟

يکي از روش‌هاي معاملاتي پرريسک که اتفاقا طرفداران بسياري نيز دارد اهرم يا لوريج نام دارد. در اين روش سرمايه‌گذاران يا معامله‌گران با پرداخت سپرده‌اي محدود مي‌توانند مبلغي را تحت عنوان وام يا قرض از صرافي دريافت کنند.

هر چقدر سرمايه گذار ريسک بيشتري را متحمل شود و سرمايه خود را در معرض بازار بزرگتري قرار دهد پاداش‌هاي بيشتري نيز دريافت مي‌کند.

مجموعه اريترون تنها صرافي ارز ديجيتال در ايران است که امکان اهرم يا همان لوريج را ارائه مي‌دهد تا کاربراني که به اين حوزه تسلط دارند، بتوانند با صرف مبلغي اندک، در مدت زماني کوتاه، سودهاي کلان دريافت کنند.

نکته مهم:

در نظر داشته باشيد که استفاده از معاملات اهرمي همان قدر که پر بازده است، مي‌تواند تمامي سرمايه شما را در يک چشم برهم زدن نيست و نابود کند؛ در نتيجه اگر تخصص کافي نداريد به هيچ وجه به اين حوزه ورود نکنيد.

براي شروع معاملات لوريج حتما آموزش‌هايي اصولي و تخصصي را پشت سر بگذاريد و سپس با اطمينان به اين موضوع که توانايي تحليل تکنيکال و فاندامنتال و تجزيه و تحليل بازار را داريد به اين حوزه ورود کنيد.

در نظر داشته باشيد آنچه در اين مقاله ارائه مي‌شود صرفا جنبه اطلاعات عمومي دارد و حاوي هيچ سيگنالي نيست و اريترون هيچ مسئوليتي در قبال معاملات اهرمي شما ندارد.

 

صفر تا صد آنچه بايد در مورد معاملات اهرمي ارز ديجيتال بدانيد!

اهرم يا لوريج مفهوم پيچيده‌اي است؛ به همين دليل براي درک بهتر اين موضوع با کمک مثال‌ آن را توضيح مي‌دهيم.

زماني که شما سرمايه اندکي داريد، نمي‌توانيد به بازارهاي مالي بزرگ وارد شويد؛ به همين دليل برخي صرافي‌ها مبلغي را تحت عنوان وام يا قرض در اختيار شما قرار مي‌دهند. شما مي‌توانيد با دارايي که قرض گرفتيد در بازارهاي بزرگ و پرريسک سرمايه گذاري کنيد و پس از پايان معامله مبلغي که وام گرفتيد را به صرافي بازگردانيد و صد درصد سود حاصل شده را دريافت کنيد.

اگر شما صاحب 10 دلار سرمايه هستيد بايد بدانيد که شانس سرمايه گذاري در بازارهاي بزرگ را نداريد؛ اما با وجود معاملات اهرمي مي‌توانيد تا 100 برابر سرمايه خود را افزايش دهيد و يک معامله اهرمي باز کنيد.

به مثال زير توجه کنيد:

10 دلار خود را نزد صرافي بگذاريد و اهرم را روي 100 درصد ببنديد (با توجه به ميزان ريسک پذيري خود مي‌توانيد مقاديري همچون 20، 50 يا 100 را انتخاب کنيد) حال شما صاحب 1000 دلار سرمايه هستيد که مي‌توانيد با استفاده از آن يک معامله پربازده و پرريسک باز کنيد. پس از پايان معامله سود حاصل شده از آن شماست و بايد اصل پول را به صرافي بازگردانيد.

 

آشنايي با مزايا و معايب لوريج

در ادامه کمي بيشتر با مزايا و معايب لوريج يا همان اهرم آشنا خواهيم شد تا چنانچه قصد ورود به اين حوزه پرريسک را داريد، بتوانيد با در نظر گرفتن کليه فاکتورها و عوامل تاثيرگذار انتخابي آگاهانه داشته باشيد.

  • افزايش دارايي در مدتي کوتاه:

افرادي که از معاملات اهرمي استفاده مي‌کنند در مقايسه با کساني که صرفا با سرمايه محدود خود خريد و فروش مي‌کنند گردش حساب بيشتري خواهند داشت و در مدت زمان بسيار کوتاهي مي‌توانند دارايي خود را تا چندين برابر افزايش دهند.

  • انجام معاملاتي منعطف:

انجام معاملات بزرگ با سرمايه‌اي محدود و دريافت سودهاي قابل توجه از جمله مواردي است که انعطاف‌پذيري اين عرصه را نمايش مي‌دهد.

  • سودهاي کلان:

مهم‌ترين مزيتي که موجب شده اکثر معامله گران به معاملات اهرمي علاقه نشان دهند کسب سودهاي نامحدود است.

  • افزايش قدرت خريد:

با استفاده از سرمايه‌اي که از صرافي قرض مي‌گيريد و وامي که دريافت مي‌کنيد، مي‌توانيد در بازارهاي مالي متنوع، پربازده و پر ريسک سرمايه گذاري کنيد. اين درحاليست که با سرمايه محدود خود امکان انجام خريدهاي متنوع وجود ندارد.

معايب لوريج

حال که با مزاياي اهرم در ارزهاي ديجيتال آشنا شديد بهتر است معايب آن را بدانيد تا با ديدگاهي جامع و کامل به اين عرصه ورود کنيد.

مهم‌ترين نکته‌اي که مي‌توان به عنوان فاکتور منفي به اين معاملات نسبت داد ريسک بالاي آن است. بازار ارزهاي ديجيتال سراسر ريسک است و با کوچک‌ترين اخباري دچار نوسان مي‌شود و اصلا قابل پيش‌بيني نيست. حال با توجه به اين نکته بايد در نظر داشته باشيد که اين امکان وجود دارد با کمترين نوساني شما دارايي خود را از دست بدهيد و نه تنها سود نکنيد بلکه ضرر سنگيني را متحمل شويد.

 

نکته مهم ديگر که بايد يادآور شويم اين است که افراد تازه وارد و کساني که قدرت ريسک پايين دارند به هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطي هيچگونه معامله اهرمي باز نکنند؛ زيرا قطعا ضرر خواهند کرد.

 

اريترون، اولين صرافي ايراني با امکان معاملات اهرمي

در ابتدا امکان باز کردن معاملات اهرمي صرفا در صرافي بايننس امکان پذير بود و با توجه به تحريم‌هاي ايران و محدوديت‌هايي که در حوزه نقل و انتقال ارز وجود داشت ايرانيان نمي‌توانستند از معاملات لوريج استفاده کنند.

به تدريج با همه‌گيري خريد و فروش ارزهاي ديجيتال در ايران اريترون اين امکان را به صرافي خود افزود تا ايرانيان نيز بتوانند در فضايي امن و مطمئن از امکانات معاملات اهرمي بهره‌مند شوند و با خيالي آسوده بدون نياز به تهيه تتر و بدون نياز به پشت سر گذاشتن چالش‌هاي موجود در بايننس معاملات لوريج انجام دهند.

در انتها خوب است بدانيد که اين حوزه صرفا به آموزش و تخصص نياز دارد و ورود به آن بدون تخصص جز ضرر هيچ نتيجه‌اي نخواهد داشت؛ پس لازم است در ابتدا اطلاعات خود را در اين حوزه ارتقا دهيد و سپس با پذيرش ريسک‌هاي موجود و احتمال زيان ديدن معاملاتي اهرمي ببنديد.

بيشتر بخوانيد:کيف پول ارز ديجيتال

آيا معاملات لوريج يا اهرم دار براي همه تريدرها مناسب است؟

همانطور که مي‌دانيد معاملات لوريج در دسته معاملات پر سود و البته پرريسک قرار مي‌گيرد؛ در نتيج براي همه تريدرها مناسب نيست. اگه تريدر حرفه‌اي باشيد با انجام اين معاملات مي‌توانيد در مدت زمان کوتاهي سودهاي زيادي را به دست بياوريد. 

در ادامه اين بخش به شرايطي که يک تريدر مي‌تواند در معاملات اهرم دار شرکت کند اشاره مي‌کنيم.

  • آگاهي کامل از معاملات اهرم دار

براي اينکه تريدر بتواند معاملات اهرم دار را انجام دهد بايد اطلاعات کافي درباره نحوه انجام آن‌ها داشته باشد و به سود و ضرر مشرف باشد.

  • قابليت تحليل روند بازار

داشتن توانايي تحليل دقيق روند بازار در انجام معاملات اهرمي يکي از مهم‌ترين لازمه تريدرها است تا بتواند از ضررهاي سنگين جلوگيري کنند. توانايي تحليل بازار به شما اين کمک را مي‌کند تا سرمايه شما حفظ شود.

  • آشنا به اصول مديريت سرمايه 

يکي از مهم‌ترين مواردي که بايد تريدرهاي به آن آگاه باشند اصول مديريت مالي سرمايه است. يکي از دلايلي که اين اصول براي تريدرها الزامي است ريسک بالا معاملات اهرم دار است که بايد زمينه بازار مالي را به صورتي تعيين کنند تا از سرمايه خود محافظت کنند

  • ريسک پذير باشند

اين موضوع را که معاملات لوريج ريسک بالايي دارند را بارها گفته‌ايم؛ به اين علت که حساسيت اين معاملات به طور جدي بالا است و بايد تريدرها تمام دقت خود را در اين موضوع به کار گيرند. نقطه سود و يا ضرر تريدرها در اين زمينه تفاوت ثانيه‌اي دارد؛ به همين دليل اين افراد بايد قدرت ريسک پذيري بالايي داشته باشند.

 

در چه بازارهايي مي‌توان از لوريج استفاده کرد؟

معاملات اهرم دار از روش‌هاي رايج بازارهاي مالي است که تريدرها از آن استفاده مي‌کنند. شناخت کامل اين بازار اين امکان را براي شما فراهم مي‌کند تا بتوانيد سودهاي قابل توجهي را به دست آوريد. در ادامه اين بخش به بازارهايي که معاملات لوريج را پشتيباني مي‌کنند اشاره مي‌کنيم

بازار کريپتو کارنسي

لوريج در ارز ديجيتال جايگاه ويژه‌اي دارد و امکان معاملات پر سودي را براي شما فراهم مي‌کند.

بازار جهاني فارکس

در بازار فارکس مي‌توان از معاملات اهرم دار با سهام‌هاي مختلف استفاده کرد

 تفاوت معاملات اهرم دار و معاملات بدون اهرم

اين دو معاملات با يکديگر بسيار متفاوت است و طرفداران خاص خود را دارد. در معاملات بدون اهرم شما در روند صعودي و سود بازار معامله مي‌کنيد؛ به اين صورت که سود و ضرري که از اين معاملات داريد ريسک کمتري را به دنبال خواهد داشت.

از طرفي معاملات پر ريسک اهرم دار سودهاي بسيار خوبي دارند و اين امکان را براي شما فراهم مي‌کند تا هم در بازار صعودي و هم بازار ريزشي سود خود را داشته باشيد.

 

استفاده درست از لوريج در ارز ديجيتال يکي هوشمندانه‌ترين تصميماتي است که يک تريدر مي‌تواند بگيرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

بررسي کلي بازار ارزديجيتال

در بهترين حالت، شما براي فعاليت در هر حوزه‌اي، بايد با ماهيت، شرايط و پتانسيل‌هاي موجود در آن حوزه آشنا شويد تا بتوانيد بهترين عملکرد و بازدهي را به دست آوريد. پس به عنوان اولين قدم براي ورود به دنياي ارزهاي ديجيتال نيز به همين صورت عمل مي‌کنيم و با اين موارد آشنا مي‌شويم.

  1. ماهيت بازار ارزهاي ديجيتال: ارزهاي ديجيتال ماهيتي غيرمتمرکز دارند به اين معنا که هيچ نهاد، گروه يا سازماني دولتي و بين المللي آن‌ها را کنترل نمي‌کند. در اصل ارزهاي ديجيتال براي امنيت بيشتر، حذف واسطه‌ها، ناشناس بودن و عدم نظارت سازماني ايجاد شده است و همين ويژگي‌هاست که ارزهاي ديجيتال را جذاب مي‌کند.
  2. پتانسيل‌هاي موجود در ارزهاي ديجيتال: با توجه به ماهيت ارزهاي ديجيتال، اين حوزه پتانسيل زيادي در زمينه‌هاي مختلف مالي و تکنولوژي دارد. ارزهاي ديجيتال هنوز در ابتداي راه خود هستند و با توجه به ويژگي‌هاي منحصر به فردي که در خود جاي دادند، پتانسيل رشد بالايي در آينده خواهند داشت. مواردي مانند وجود استفاده از ارزديجيتال به عنوان پول الکترونيکي، کسب و کارهاي استارتاپي، امنيت و روش‌هاي سرمايه‌گذاري و کسب درآمد مواردي هستند که جزو شاخصه‌هاي دنياي ارزهاي ديجيتال هستند.
  3. شرايط لازم براي ورود به دنياي ارزهاي ديجيتال: لازمه ورود به دنياي ارزهاي ديجيتال فقط کسب دانش و آگاهي لازم است. شما نياز به انجام هيچ پروسه‌ي پيچيده‌اي نداريد و با هر شرايطي مي‌توانيد به راحتي به اين حوزه وارد شويد.

به طور کلي مي‌توان گفت؛ بازار ارزديجيتال، بازاري مالي است بر مبناي تکنولوژي که در اين بازار پر مخاطب امکان سرمايه‌گذاري و کسب درآمد از طريق روش‌هاي مختلفي مثل سرمايه‌گذاري، معامله (خريد و فروش) و روش‌هاي مختلف کسب درآمد رايگان بدون نياز سرمايه‌گذاري وجود دارد. در سال‌هاي اخير دست‌يابي دارندگان ارزهاي ديجيتال، به سودهاي چشمگير و پتانسيل موجود براي کسب درآمد از اين بازار، باعث شده به راحتي نتوان از اين بازار بزرگ چشم‌پوشي کرد، البته با کسب دانش کافي!

شما براي ورود به دنياي ارزديجيتال، ابتدا بايد با مفاهيم و ساختار رمزارزها آشنا بيشيد، سپس نکات امنيتي را ياد بگيريد و مراحل و در نهايت آموزش خريد و فروش ارز ديجيتال، نقل و انتقال و همچنين روش‌هاي کسب درآمد در اين بازار را ياد بگيريد.

 

 

 

مباني اوليه و اصطلاحات پرکاربرد ارزديجيتال

در شروع هر فعاليتي آشنايي با آموزش سريع ورود به بازار ارزديجيتالو مفاهيم پرکاربرد امري واجب است. براي ورود و فعاليت در دنياي ارزهاي ديجيتال نيز شما در ساده‌ترين حالت، به طور مختصر بايد با اصطلاحات اصلي و پرکاربرد اين حوزه آشنا شويد. بنابراين لازم اصل با برخي از اين موارد آشنا شويد.
  1. ارزديجيتال چيست: ارزديجيتال يا صحيح‌تر بگوييم رمزارز (Cryptocurrency) شکل خاصي از پول ديجيتال است که بر پايه تکنولوژي و علم رمزنگاري ايجاد شده است.  بيشتر ارزهاي ديجيتال به منظور امنيت بيشتر، حذف واسطه‌ها، ناشناس بودن و عدم نظارت سازمان‌ها و دولت‌ها طراحي شده‌اند.(براي کسب اطلاعات بيشتر مقاله ارزديجيتال چيست را مطالعه کنيد)
  2. بيت‌کوين (Bitcoin) چيست: بيت کوين اولين ارزديجيتال است که بر اساس اهدافي که قبل‌تر گفته شد مثل غير متمرکز بودن و عدم نظارت سازمان‌ها و نهادهاي دولتي ايجاد شد. بيت کوين که اصطلاحا آن را پادشاه ارزهاي ديجيتال نيز مي‌نامند توسط فرد ناشناسي به نام ساتوشي ناکاموتو در سال 2009 ايجاد شد تا همه مردم دنيا بتوانند از اين پول ديجيتالي استفاده کنند.(براي آشنايي بيشتر با پادشاه ارزهاي ديجيتال مقاله بيت‌کوين چيست را مطالعه کنيد.)
  3. آلت کويت (Altcoin) چيست: با ظهور بيت کوين و قابليت‌هاي جذاب و منحصر به فرد آن، کم کم پروژه هاي و ارزهاي ديگري براي اصلاح و تکميل ويژگي‌هاي آن ظهور کردند که به آنها آلت کوين مي‌گويند و شامل همه ارزهايي که بعد از بيت‌کوين متولد شده‌اند مي‌شود. (در رابطه با اين مورد مي‌‌توانيد استيبل کوين چيست، ميم کوين چيست، شت کوين چيست را هم بررسي کنيد)
  4. بلاک‌چين (Blockchain) چيست: بلاکچين شبکه‌اي است که ارزهاي ديجيتال براي انجام تراکنش‌ها و انتقال و درج اطلاعات از آن استفاده مي‌کنند. واژه بلاک چين از دو کلمه Block به معناي بلوک و Chain به معناي زنجيره تشکيل شده است که در بلوک‌ها هرگونه اطلاعاتي مي‌تواند وارد و ثبت شود. (براي آشنايي کامل‌تر با بلاکچين مي‌توانيد مقاله بلاکچين چيست را مطالعه کنيد)
  5. کيف پول (Wallet) ارزديجيتال چيست: کيف پول‌هاي ارزديجيتال، نرم‌افزارها يا سخت‌افزارهايي هستند که ارزهاي ديجيتال شما را ذخيره و نگهداري مي‌کنند. با کمک کيف پول ارزديجيتال مي‌توانيد دارايي‌هاي خود را ذخيره کنيد يا ارزهاي ديجيتال را ارسال و دريافت کنيد. همچنين با استفاده از کيف پول ارزهاي ديجيتال مي‌توانيد در پلتفرم‌هاي مختلف به صورت مستقيم به معامله (آموزش ارز ديجيتال) ارزهاي ديجيتال بپردازيد. (از معروف‌ترين کيف‌پول‌هاي ارزهاي ديجيتال مي‌توان به متامسکو تراست والت اشاره کرد)

به جز موارد ذکر شده، قاعدتا موارد ديگري نيز وجود دارد که کم کم بايد با آنها آشنا شويد. براي بررسي موارد بيشتر مي‌توانيد از بخش دانشنامه ارزهاي ديجيتال استفاده کنيد.

   

 

 

ابزار و روش‌هاي بررسي ارزهاي ديجيتال

شما براي بررسي انواع ارزهاي ديجيتال نياز به منابعي داريد که بتوانيد اطلاعات و وضعيت بازار ارزهاي ديجيتال، همچنين اطلاعات و مشخصات پروژه‌هاي ارزديجيتال، آدرس‌ها، قيمت لحظه‌اي، مارکت‌هاي ليست شده، کيف پول‌هاي قابل استفاده براي رمزارز، وضعيت مارکت، سابقه خريد و فروش و موارد ديگر را به دست بياوريد. براي اين منظور ما از چند ابزار مهم و کاربردي استفاده مي‌کنيم. برخي از اين منابع و ابزارها شامل موارد زير مي‌شوند.

  1. کوين مارکت کپ (CoinmarketCap): وب سايت کوين مارکت کپ Coinmarketcap يکي از پرکاربرد‌ترين و بهترين وب‌سايت‌ها در زمينه رمزارزها است. شما در اين وب سايت مي‌توانيد تمامي اطلاعاتي که براي رصد بازار لازم داريد را به دست بياوريد. در کوين‌مارکت‌کپ مي‌توان اطلاعات مربوط به حجم بازار، رتبه بندي بر اساس معيارهاي مختلف، تغييرات قيمت، تاريخچه معاملات ارزهاي ديجيتال و همچنين مشخصات و اطلاعات کامل ارزهاي ديجيتال مختلف را مشاهده کنيد.(براي کسب اطلاعات بيشتر مقاله آموزش کوين‌مارکت‌کپ را بررسي کنيد)
  2. کوين جکو (Coingecko): وب سايت کوين جکو Coingecko نيز مانند وب سايت کوين مارکت کپ، اطلاعات لازم در مورد بازار ارزهاي ديجيتال را در اختيار شما قرار مي‌دهد. اين وب سايت هم ابزار و منبعي مفيد براي بررسي کامل بازار(مانند حجم‌معاملات،‌ بررسي پروژه‌ها، صرافي‌ها و ارزهاي ديجيتال مختلف است. (براي کسب اطلاعات بيشتر مقاله آموزش کوين‌جکو را بررسي کنيد)
  3. دکس تولز (Dextools): دکس تولز ابزار کاملا حرفه‌اي براي بررسي معاملات ارزهاي ديجيتال بر روي شبکه‌هاي هوشمند اتريوم، بايننس، پاليگان، آوالانچ و … که بر روي صرافي‌هاي غير متمرکز انجام مي‌شود، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. دکس تولز ابزاري براي بررسي ارزهاي ديجيتال با امکان توکن‌ها است. ( براي آشنايي و بررسي اين سايت مقاله بررسي و آموزش دکس تولز را مطالعه کنيد)
  4. پوکوين (Poocoin): وب سايت پوکوين ابزاري مفيد براي بررسي کامل و تجزيه تحليل توکن‌هاي شبکه بايننس اسمارت چين (BSC) است، که امکانات بسيارخوبي را براي بررسي معاملات و توکن‌هاي ايجاد شده بر روي اين شبکه است. (آموزش اين سايت در مقاله بررسي و آموزش پوکوين‌ ارائه شده است)

 

 

 

امنيت در بازار رمزارزها

بازار ارزديجيتال يک بازار نوپا بر پايه تکنولوژي روز است و همانطور که قبل‌تر گفته شد روش‌هايي زيادي براي کسب درآمد و سرمايه‌گذاري در اين بازار وجود دارد. شرايط و پتانسيل‌هاي موجود در اين حوزه باعث شده توجه بسياري از افراد سودجو را براي کلاهبرداري از تازه واردان و افراد ناآگاه به اين بازار، به خود جلب کند. نکاتي وجود دارد که توجه به آن‌ها مي‌تواند از امنيت فعاليت‌هاي شما را تا حد زيادي افزايش دهد.

  1. خريد و فروش ارزهاي ديجيتال: براي خريد و فروش ارزهاي ديجيتال حتما از پلتفرم‌هاي معتبر مثل صرافي‌هاي معروف ايراني يا صرافي‌هاي بين المللي استفاده کنيد و از خريد و فروش مستقيم ارزديجيتال با اشخاص حقيقي مخصوصا در شبکه‌هاي اجتماعي خودداري کنيد.
  2. نگهداري ارزهاي ديجيتال: براي نگهداري ارزديجيتال از کيف‌پول خود استفاده کنيد و بهتر است از نگهداري اصل دارايي خود در صرافي‌هاي ايراني يا خارجي خودداري کنيد.
  3. کيف پول الکترونيکي: از کليد خصوصي (Private Key) کيف پول خود محافظت کامل را به عمل بياوريد، بهتر هست کلمات دسترسي به کيف پول ارزديجيتال خود را روي کاغذ و در يک جاي امن نگهداري کنيد و از ذخيره کردن آن در ايميل، حساب تلگرام يا به هر صورت آنلاين خود داري کنيد. کلمات دسترسي (Private Key) را هيچ گاه و به هيچ عنوان در اختيار کسي قرار ندهيد.
  4. شرکت در پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري هايپ: پيشنهاد مي‌شود در پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري با پلن‌هاي سوددهي بالا و بي منطق خودداري کنيد. همه پروژه‌هايي که اعلام سوددهي بالا با سرمايه‌گذاري شما مي‌کنند، در نهايت به کلاهبرداري ختم مي‌شود.
  5. خريد و فروش شت‌کوين‌ها: درصد زيادي از شت‌کوين‌هاي ايجاد شده بيشتر جنبه‌ي کلاهبرداري دارند يا تيم و برنامه‌ي قوي براي آينده ندارند، بنابراين به راحتي مي‌تواند محلي براي سوختن سرمايه شما باشد. پس بهتر است زماني وارد بازار شت کوين‌ها شويد که يا دانش کافي داشته باشيد يا راهنماي قوي و کاربلدي درکنار خود داشته باشيد.
  6. شرکت در گروه‌‌هاي پامپ PUMP: گروه‌هاي PUMP در تلگرام و ديگر شبکه‌اي اجتماعي وجود دارند که با جذب اعضا و سرمايه در يک ساعت مشخص و در مدت زمان کوتاهي، قيمت يک ارزديجيتال (معمولا شت کوين) را بالا مي‌برند. دقت داشته باشيد 99 درصد اين گروه‌ها کلاهبرداري هستند و فقط در حال سرقت دارايي افراد و جذب سرمايه براي خود هستند.

اينها برخي از موارد امنيتي هستند که براي فعاليت در بازار ارزديجيتال براي حفظ دارايي و زمان خود بايد مد نظر داشته باشيد. براي کسب اطلاعات تکميلي مي‌توانيد مقاله نکات امنيتي فعاليت در بازار ارزهاي ديجيتال را مطالعه کنيد.

 


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

نگهداري ارزهاي ديجيتال به شکل امن و بدون نگراني از چالش‌هاي اوليه کاربران ارزهاي ديجيتال است. 

خطر سرقت و از دست رفتن اطلاعات حساب، مهمترين خطراتي هستند که در نگهداري ارزهاي ديجيتال وجود دارد به همين دليل ساخت کيف پول ارز ديجيتال اولين گامي است که شما بايد در هنگام ورود به اين دنيا انجام دهيد.

حتي اگر شما فقط به فکر معامله استيبل کوين‌هاي با پشتوانه دلار باشيد، ساخت کيف پول تتر نيز ضروري است چرا که ذخيره دارايي‌ها در صرافي‌هاي متمرکز باعث به خطر افتادن دارايي‌هاي‌تان خواهد شد.

ولت‌ها يا کيف‌ پول‌هاي زيادي وجود دارد، از جمله کيف‌ پول‌هاي آنلاين، آفلاين و سخت‌افزاري که هرکدام مزايا و معايب خاص خود را دارند.

اگر فکر مي‌کنيد ساخت کيف پول را مي‌توان به بعدا موکول کرد لازم است يادآوري کنيم مهم نيست دارايي‌هاي شما در کدام صرافي متمرکز قرار داشته باشد، زماني که آن را از دست بدهيد ديگر راه برگشتي نيست. 

حتي در بين صرافي‌هاي ايراني نيز نمونه‌هايي از سرقت دارايي‌ها و برنگرداندن آن وجود دارد که اين موضوع براهميت ساختن کيف پول مي‌افزايد.

بارها اتفاق افتاده که قصد داشته باشيد يک ارز که فکر مي‌کنيد آينده خوبي دارد را خريداري کنيد ولي نمي‌دانيد چطور آنرا با امنيت نگه داريد.

همچنين اگر شما داراي چندين ارز هستيد حتما با معضل داشتن چندين کيف پول مواجه شده‌ايد (زيرا هر ارز کيف پول مجزاي خود را دارد و براي هر ارز بايد کلي مراحل طي کنيد و آنرا امن کنيد)

در اين مطلب از سايت بورسينس قصد داريم يک کيف پول آنلاين معرفي کنيم که با آن مي‌توانيد ارزهاي زيادي را بصورت يکجا داشته باشيد و از زحمت ايجاد کيف پول براي هر ارز خلاص شويد.

اگر از طرفداران پر و پا قرص بيت کوين هستيد، تا انتهاي اين مقاله به ساخت کيف پول بيت کوين نيز خواهيم پرداخت.

 

 

ساخت کيف پول ارز ديجيتال، گامي ساده اما مهم با آموزش ارز ديجيتال

 

آموزش ساخت کيف پول ارز ديجيتال اهميت زيادي دارد اما وقتي صحبت از ذخيره دارايي‌ها در يک کيف پول امن مي‌شود، منظور هر کيف پولي نيست.

 

در مقالات مربوط به کيف پول‌ها در بورسينس ما به دفعات به نوع حضانتي (Custodial) و غيرحضانتي (non-Custodial) آن‌ها اشاره کرده‌ايم.

 

نحوه ساخت کيف پول ارز ديجيتال حضانتي و غيرحضانتي تفاوت‌هاي زيادي دارد.

ممکن است يک وبسايت ارز ديجيتال که حتي امکان معامله دارايي‌ها در آن وجود نداشته باشد، ولي امکان ذخيره دارايي‌ها را با استفاده از يک حساب کاربري در اختيار‌تان قرار دهد.

ذخيره دارايي‌ها در چنين حساب‌هايي شايد به نظر جذاب باشد اما بايد بدانيد خطرات ساخت کيف پول ارز ديجيتال حضانتي بسيار بالاست.

در کيف پول‌هاي حضانتي شما هيچ کنترلي بر روي دارايي‌هاي خود نداريد و عبارت بازيابي (Seed Phrase) و کليد خصوصي کيف پول کاملا در اختيار واسط مورد نظر قرار دارد.

اين واسط مي‌تواند يک صرافي متمرکز يا سايت مرتبط با ذخيره ارزهاي ديجيتال باشد. 

متاسفانه بسياري از کاربران به دليل سهولت ذخيره دارايي‌ها در کيف پول‌هاي حضانتي مانند آن‌چه در صرافي‌هاي متمرکز وجود دارد، کمتر به سمت استفاده از کيف پول‌هاي ايمن غيرحضانتي تمايل پيدا مي‌کنند که اين موضوع مي‌تواند باعث به خطر افتادن دارايي‌هاي‌شان شود.

روش ساخت کيف پول ارز ديجيتال غيرحضانتي شامل چند گام ساده است اما حفظ عبارت بازيابي مسئوليت سنگيني بر دوش شما تحميل مي‌کند که بايد به خوبي به همه نکات امنيتي آن توجه کنيد. 

در ادامه به معرفي انواع ولت‌هاي غيرحضانتي و آموزش ساخت کيف پول ارز ديجيتال خواهيم پرداخت:

 

1. کيف پول کوينومي (Coinomi)

کيف پول coinomi بيش از 200 ارز ديجيتال شامل بيت‌کوين، بيت‌کوين‌کش، لايت‌کوين و اتريوم کلاسيک و همه توکن‌هاي شبکه اتريوم (توکن‌هاي ERC20) و بسياري ديگر از ارزهاي ديجيتال را پشتيباني مي‌کند.

ليست همه ارزهايي که در اين کيف پول مي‌توانيد نگهداري کنيد را در اينجا ببينيد.

با وجوديکه نظرات منفي زيادي در مورد اين کيف پول در گوگل‌پلي درج شده است ولي مي‌توان از اين کيف براي نگهداري مبالغ کوچک استفاده کنيد.

کيف پول Coinomi تا همين اواخر متن‌باز بود ولي به دليل اينکه برخي از هکرها قصد دستکاري در کدهاي اين کيف پول، از حالت متن‌باز خارج شد.

 

اين کيف پول رابط کاربري بسيار ساده و خوبي دارد و کار ارسال و دريافت ارز از بلاک‌چين‌ها مختلف را راحت کرده است.

 

مزاياي ساخت کيف پول ديجيتال کوينومي

  • پشتيباني از سيستم عامل اندرويد، Ios و پلتفرم دسکتاپ
  • صرافي داخلي تبديل ارز ديجيتال
  • سهولت استفاده
  • غيرحضانتي(Non-custodial)
  • امکان ذخيره توکن‌هاي NFT بستر اتريوم
  • پشتيباني از مشتريان 7/24
  • امنيت کافي
  • پشتيباني از Web3
  • پشتيباني از چندين زنجيره 
  • پشتيباني از ديفاي
  • استيک ارزهاي ديجيتال و کسب درآمد
  • تست شده: بله

معايب کوينومي

 

  • عدم امکان ذخيره سرد
  • متن بسته

 

آموزش ساخت کيف پول ارز ديجيتال کوينومي

کيف پول ارزهاي ديجيتال را به خاطر اهميتي که در حفظ و نگهداري ارز دارند فقط از منابع معتبر مانند اپ‌استور، گوگل‌پلي و يا سايت اصلي سازنده والت دانلود و نصب کنيد.

استفاده از کيف پول coinomi بسيار ساده است.

پس از نصب اپليکيشن ولت کوينومي روي گوشي موبايل‌تان، با سه تب receive و balance و send روبرو مي‌شويد.

  • تب send: براي ارسال ارز به ساير آدرس‌هاست، کافيست آدرس گيرنده و مبلغ ارسالي را وارد کرده و دکمه send را بزنيد.
  • تب receive: آدرس کيف پول شما را نمايش مي‌دهد. مي‌توانيد آدرس نمايش داده شده را کپي کنيد و براي دريافت ارز ديجيتال، به ديگران بفرستيد.
  • تب balance: موجودي ارز مورد نظر را به همراه معادل دلاري يا يورو آن نمايش مي‌دهد.

نکته قابل توجه در مورد اين کيف پول، اين است که خودتان بايد ارزهايي که مايليد از آنها استفاده کنيد را به منو اضافه کنيد.

براي اينکار روي علامت سه خط سمت چپ بالاي کيف بزنيد، سپس با کليک روي coins+ يا tokens+ مي‌توانيد ارز يا توکن را به منو اضافه کنيد.

پس از اضافه شدن هر ارز به منو، براي ارسال، دريافت يا مشاهده موجودي آن ارز بايد همان ارز را از منو انتخاب کنيد. براي اضافه کردن هر ارز نيز از شما رمز عبوري که در ابتداي ايجاد والت، وارد کرده‌ايد خواسته مي‌شود.

 

2. کيف پول دسکتاپ و موبايلي Atomic wallet

اين کيف پول هم رابط کاربري بسيار زيبا و حرفه‌اي را براي کاربرانش فراهم کرده است.

 

Atomic wallet علاوه بر قابليت نصب روي دسکتاپ  براي موبايل‌هاي اندرويد و IOS نيز در دسترس است.

 

ساخت کيف پول ارز ديجيتال اتميک در ميان کيف پول‌هاي چند سکويي (چندپلتفرمي) محبوبيت زيادي دارد. شما مي‌توانيد با ساخت کيف پول ديجيتال در چندين دستگاه با سيستم عامل‌هاي مختلف از آن استفاده کنيد.

مانند بسياري از کيف پول‌هاي کريپتو رايگان، امکان خريد و فروش ارزهاي ديجيتال نيز در آن‌ها وجود دارد. البته کارمزد معامله در اين کيف پول مانند ساير کيف پول‌هاي چند دارايي، کمي بالاتر از صرافي‌ها است.

اين کيف پول صدها ارز و توکن ارز ديجيتال را پشتيباني مي‌کند، ارزهايي شامل:

Salt, OmiseGo, Litecoin, Golem, Gnosis, FunFair, Ethereum, ETH Classic, EOS, District0x, Decerd, Dash, Civic, Bitcoin, Bat, Augur, Aragon

مزاياي ساخت کيف پول ارز ديجيتال اتميک

  • پشتيباني از سيستم‌ عامل‌هاي اندرويد، Ios، ويندوز، لينوکس و Mac
  • امکان تبديل ارزهاي ديجيتال
  • سهولت استفاده
  • کيف پول غيرحضانتي
  • تست شده: بله
  • استيک ارزهاي ديجيتال و کسب درآمد
  • پشتيباني از توکن‌هاي NFT در چندين زنجيره محبوب از جمله اتريوم، BSC، پاليگان، سولانا و آوالانچ
  • پشتيباني از مشتريان 7/24

معايب اتميک

  • عدم پشتيباني از ديفاي
  • عدم پشتيباني از Web3
  • متن بسته
  • عدم پشتيباني از همه توکن‌هاي ارز ديجيتال بر بستر زنجيره‌هاي تحت پوشش

 

3. کيف پول Trust wallet

ساخت کيف پول تراست والت يکي از گزينه‌هاي محبوب براي دسترسي به دنياي نامحدود ديفاي و اپليکيشن‌هاي غيرمتمرکز است.

در واقع با اپليکيشن تراست والت دسترسي شما به دنياي ارزهاي ديجيتال به راحتي و با اطمينان خواهد بود.

 

کيف پول تراست والت نسخه پلاگين مرورگر کروم خود را منتشر کرده است که به کمک آن مي‌توانيد در پلتفرم دسکتاپ با اپليکيشن‌هاي غيرمتمرکز تعامل برقرار کنيد.

 

 

آموزش ساخت کيف پول تراست ولت شامل چند گام ساده است به همين دليل کاربران بسياري از اين اپليکيشن استفاده مي‌کنند. 

 


:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

آموزش تريد ارز دیجیتال

دوره سوپر تريدر، به عنوان يک دوره فوق‌العاده و عجيب، شما را از صفر تا تسلط کامل بر بازارهاي مالي و آموزش تريد هدايت مي‌کند. اين دوره که به مدت چهار ترم طي مي‌شود، به شما آموزش مي‌دهد که چطور از بازارهاي مالي سود دلاري کسب کنيد. با شرکت در اين دوره، به شيوه‌اي ساده و قابل فهم، مي‌توانيد تجربه‌ي بي‌نظيري در حوزه تريد و کسب درآمد دلاري از طريق ارزهاي ديجيتال پيدا کنيد. اگر قصد داريد تا به يک تريدر کريپتوکارنسي تبديل شويد، پيشنهاد مي‌شود تا اين مقاله را به طور کامل مطالعه کنيد. پس از مطالعه اين مقاله، خواهيد دانست که در دوره سوپر تريدر قرار است چه چيزهايي ياد بگيريد و اينکه چطور مي‌توان درآمد دلاري داشت. با ما همراه باشيد.

  

دوره آموزش تريد ارز ديجيتال

در دوره سوپر تريدر، شما کريپتوکارنسي را از صفر ياد خواهيد گرفت. در ترم اول اين دوره، شما با دنياي رمزارزها آشنا مي‌شويد. شما به نحوه تبديل تومان به ارزهاي ديجيتال و انتخاب کيف پول مناسب براي ذخيره‌سازي ارزهاي ديجيتال آشنا مي‌شويد. همچنين، روش‌هاي تبديل ارز به تومان را نيز خواهيد آموخت.

آشنايي با دنياي رمزارزها و نحوه کار با صرافي

در ترم دوم دوره سوپر تريدر، شما با تحليل پرايس اکشن به سبک دکتر پاشا، که شامل تکنيک‌هاي مختلفي است، آشنا مي‌شويد. از جزئيات کوچک‌ترين تکنيک‌ها تا ترکيب انديکاتورها و اسيب‌سنج‌ها با روند و چارت‌ها، همه‌ي اين مفاهيم به شما آموزش داده مي‌شوند.

تحليل ارز ديجيتال و بازارهاي مالي به سبک سامان کريمي شاد

دوره سوپر تريدر با استفاده از رويکرد و سبک تحليلي منحصر به فرد دکتر پاشا، يک دوره ي آموزشي فوق‌العاده است که به شما کمک مي‌کند تا به صورت حرفه‌اي در تحليل ارزهاي ديجيتال و بازارهاي مالي عمل کنيد. اين دوره جامع، شما را از مباحث ابتدايي تا تکنيک‌ها و راهکارهاي پيشرفته تريد در بازار ارزهاي ديجيتال هدايت مي‌کند.

آموزش کريپتو از صفر

يکي از اصلي‌ترين بخش‌هاي اين دوره، آموزش تحليل ارزهاي ديجيتال و بازارهاي مالي به سبک دکتر پاشا است. با استفاده از اين روش تحليلي منحصر به فرد، شما با مهمترين روش‌ها و تکنيک‌هاي تحليل پرايس اکشن آشنا مي‌شويد. از جزئيات تکنيک‌هاي پايه‌اي تا ترکيب انديکاتورها و الگوريتم‌هاي پيچيده تريد، همه اين موارد به شيوه‌اي ساده و قابل فهم به شما آموزش داده مي‌شود.

 

آموزش تريد اسپات

در دوره سوپر تريدر، شما با آموزش تريد اسپات آشنا مي‌شويد. تريد اسپات به شما اجازه مي‌دهد ارزهاي ديجيتال را به صورت مستقيم و در زمان واقعي خريداري و فروش کنيد. اين آموزش شامل نکات و راهنمايي‌هاي عملي براي تريد اسپات، استفاده از صرافي‌ها و بخش‌هاي مختلف کاربردي آن مي‌شود. همچنين، شما با تمرين خريد و فروش در بازار ارزهاي ديجيتال در چارچوب اين دوره آشنا مي‌شويد.

همه چيز درباره اسپات تريدينگ

آموزش تريد فيوچرز

بخش ديگري از دوره سوپر تريدر، آموزش تريد ارز ديجيتال از نوع فيوچرز است. در اين بخش، شما با روش‌ها، تکنيک‌ها و راهکارهاي تريد فيوچرز آشنا مي‌شويد. تريد فيوچرز امکان خريد و فروش ارزهاي ديجيتال در قراردادهاي آتي (فيوچرز) را فراهم مي‌کند. در اين بخش، به صورت جزئي و عملي نکات و تکنيک‌هاي مربوط به تريد فيوچرز به شما آموزش داده مي‌شود.

آموزش خريد و فروش ارز ديجيتال و آموزش ترید ارز دیجیتال

بخش آخر اين دوره، به آموزش خريد و فروش ارز ديجيتال – آموزش تريد ارز ديجيتال اختصاص دارد. شما با مفاهيم و تکنيک‌هاي مربوط به خريد و فروش ارزهاي ديجيتال، از جمله راهنمايي‌هاي عملي درباره‌ي موقعيت‌هاي خريد و فروش، مديريت ريسک و تحليل بازار آشنا مي‌شويد. اين آموزش شما را به يک تاجر حرفه‌اي در بازار ارزهاي ديجيتال تبديل مي‌کند.

با شرکت در دوره سوپر تريدر و بهره‌برداري از تمامي آموزش‌هاي فوق، شما توانسته‌ايد مهارت‌هاي تريد در بازارهاي مالي و ارزهاي ديجيتال را به صورت حرفه‌اي به دست آوريد. با تسلط به روش‌هاي تحليلي دکتر پاشا، تريد اسپات و تريد فيوچرز، و همچنين تکنيک‌هاي خريد و فروش ارزهاي ديجيتال، شما قادر خواهيد بود به طور مستقل و با اطمينان در بازارهاي مالي فعاليت کنيد و درآمد دلاري قابل توجهي را از طريق تريد ارزهاي ديجيتال به دست آوريد.

 

لزوم يادگيري ارزهاي ديجيتال جهت کسب درآمد دلاري

در دوره سوپر تريدر، به طور کامل با مباحث ارز ديجيتال آشنا خواهيد شد. در دنياي امروز، بازار ارزهاي ديجيتال به عنوان يک فرصت بسيار مهم و جذاب براي کسب درآمد دلاري شناخته مي‌شود. در ادامه به برخي از دلايل و لزوم‌هاي يادگيري ارزهاي ديجيتال جهت کسب درآمد دلاري مي‌پردازيم:

1. رشد و پتانسيل: بازار ارزهاي ديجيتال به سرعت در حال رشد است و پتانسيل بالايي براي کسب سود دلاري فراهم مي‌کند. شما نيز مي‌توانيد از اين بازار سود کسب کنيد. ارزهاي ديجيتال مانند بيتکوين، اتريوم و ديگر ارزها با رشد قابل توجهي در سال‌هاي اخير مواجه بوده‌اند و ممکن است در آينده نيز رشد خود را ادامه دهند.

2. دسترسي آسان: بازار ارزهاي ديجيتال با استفاده از فناوري بلاکچين و اينترنت، دسترسي آساني را به همه افراد در سراسر جهان فراهم کرده است. هر فردي با اتصال به اينترنت و داشتن يک کيف پول ديجيتال مي‌تواند در بازار ارزهاي ديجيتال فعاليت کرده و درآمد دلاري را به دست آورد.

3. تنوع سرمايه‌گذاري: بازار ارزهاي ديجيتال تنوع بالايي در ارزها و پروژه‌هاي مختلف دارد. اين ارزها از نظر تکنولوژي، محدوده کاربرد و ميزان ريسک متفاوتي دارند. اين تنوع به شما امکان مي‌دهد سرمايه‌گذاري خود را بر اساس استراتژي‌هاي مختلف تنظيم کرده و از ريسک و سود مطلوب خود بهره‌برداري کنيد.

4. معامله در زمان واقعي: بازار ارزهاي ديجيتال 24 ساعته و در طول هفته فعال است. اين به شما امکان مي‌دهد در هر زماني که برايتان مناسب است، معاملات خود را انجام داده و به سرعت به سود دلاري دست پيدا کنيد.

 

نتيجه

با توجه به لزوم و اهميت يادگيري ارزهاي ديجيتال جهت کسب درآمد دلاري، دوره‌هاي آموزشي مانند دوره سوپر تريدر با استفاده از روش‌ها و تکنيک‌هاي حرفه‌اي، شما را به يک تاجر ماهر در بازار ارزهاي ديجيتال تبديل مي‌کنند. با يادگيري تحليل ارزها، تريد اسپات، تريد فيوچرز و مهارت‌هاي خريد و فروش ارزهاي ديجيتال، شما مي‌توانيد به طور مستقل در اين بازار فعاليت کنيد و به درآمد دلاري قابل توجهي دست يابيد. بنابراين، يادگيري ارزهاي ديجيتال و شرکت در دوره‌هاي آموزشي مرتبط با آن، براي هر کسي که به کسب درآمد دلاري از طريق فعاليت در بازارهاي مالي علاقه‌مند است، بسيار مفيد و ضروري است.

 


:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

اين روزها تنور ارزهاي ديجيتال، داغِ داغ است. افراد زيادي به دنبال سرمايه گذاري در ارز ديجيتال هستند. هر کس از هر کجاي دنيا مي‌تواند با قبول ريسک سرمايه گذاري، بخشي از دارايي خود را وارد بازار ارزهاي ديجيتال کرده و به معامله مشغول شود. ارزهاي ديجيتال يک کلاس دارايي جديد و هيجان‌انگيز را به وجود آورده‌اند. اما اين بدان معنا نيست که راه ما از آموزش و تحليل جدا شده است. در واقع، بايد براي ورود، ماندگاري و درک سازوکار اين سيستم، آستين‌ها را بالا بزنيم و با کمک تحقيق و استفاده از منابع موجود در مسير آموزش ارز ديجيتال قدم برداريم. در اين قسمت از خانه سرمايه، نگاهي گسترده به اصلي‌ترين مفهوم‌هاي ارزهاي ديجيتال مي‌اندازيم. اگر قصد ورود به بازار رمز ارزها را داريد، اين مقاله را از دست ندهيد.

آموزش ارز ديجيتال

مانند هر روش آموزشي ديگر، لازم است معرفي و آموزش ارز ديجيتال را با توضيح مفاهيم اوليه آن شروع ‌کنيم:

ارز ديجيتال چيست؟

ارز ديجيتال پول مجازي، رمزنگاري‌شده، غيرمتمرکز و مبتني بر فناوري بلاک چين است. يکي از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي رمز ارزها اين است که توسط هيچ مرجع مرکزي صادر نشده و دولت‌ها در مديريت و حفظ آن‌ها دخالتي ندارد.

ممکن است با محبوب‌ترين کوين‌ها، يعني بيت کوين و اتريوم آشنا باشيد، اما جالب است بدانيد که امروزه بيش از 5000 رمز ارز مختلف در گردش هستند.

بسياري از افراد همانند ساير بازارهاي سرمايه‌گذاري (بورس، فلزات گران‌بها و…)، ارزهاي ديجيتال را راهي کوتاه براي رسيدن به سودهاي کلان مي‌دانند. بااين‌حال، بد نيست بدانيد ارزهاي رمزنگاري‌شده مبتني بر سيستمي هستند که بر اساس آن امکان پرداخت امن به‌صورت آنلاين فراهم است، بنابراين مي‌توانيد براي خريد کالا و خدمات مختلف از انواع ارزهاي ديجيتال استفاده کنيد.

ارزهاي رمزنگاري ‌شده بر پايه سيستمي هستند که بر اساس آن امکان پرداخت امن به‌ صورت آنلاين فراهم شده است. بنابراين مي‌توانيد حتي براي خريد کالا و خدمات مختلف از انواع ارزهاي ديجيتال استفاده کنيد.

گذشته از اين، تمام معاملات رمز ارزها توسط قدرت محاسباتي بسيار بالا تاييد مي‌شود و نسبت به ساير روش‌هاي سنتي، هزينه معاملاتي در آن بسيار کم است.

معرفي بيت کوين

«بيت کوين» که به آن «BTC» نيز گفته مي‌شود، اولين پروژه موفق ارز ديجيتال است که در ژانويه 2009 ايجاد شد. ايده اصلي اين رمز ارز در وايت پيپر بيت کوين توسط فرد يا گروهي ناشناس به نام «ساتوشي ناکاموتو» ارائه شد. بيت کوين يک فناوري متن‌باز (Open Source) است؛ يعني هيچ فردي مالک يا کنترل‌کننده آن نيست. بنابراين، کد منبع آن در اختيار همه مردم جهان قرار گرفته است و هر کسي مي‌تواند آن را بررسي و ويرايش کرده و در بهبود و توسعه آن شرکت کند.

بيت کوين نه ‌تنها اولين ارز ديجيتال است، بلکه به ‌عنوان محبوب‌ترين و با ارزش‌ترين آن‌ها نيز شناخته مي‌شود. تا تاريخ 1 مارس 2021 بيش از 6/18 ميليون بيت کوين در گردش بوده و ارزش کل بازار آن حدود 927 ميليارد دلار برآورد شده است.

در معاملات اين رمز ارز از فناوري همتا به همتا استفاده مي‌شود؛ يعني زماني که دو نفر با يکديگر معامله مي‌کند، هيچ بانک يا مرکزي به‌عنوان واسط و يا شخص ثالث ميان آن‌ها وجود ندارد.

بيت کوين نه‌تنها اولين ارز ديجيتال است، بلکه به‌عنوان محبوب‌ترين و باارزش‌ترين آن‌ها نيز شناخته مي‌شود. تا تاريخ 1 مارس 2021 بيش از 6/18 ميليون بيت کوين در گردش بوده و ارزش کل بازار آن حدود 927 ميليارد دلار برآورد شده است.

آلت کوين چيست؟

پس از موفقيت بيت کوين؛ ارزهاي ديجيتال ديگر باهدف رقابت با آن طراحي و وارد بازار شدند. به ساير ارزهاي ديجيتال آلت کوين گفته مي‌شود.AltCoin در لغت از دو کلمه Alternative و Coin تشکيل‌شده و به معناي سکه جايگزين است. برخي از آلت کوين‌ها عبارت‌اند از: Ethereum، Peercoin، Litecoin، Cardano و EOS.

با وجود ويژگي‌هاي مشترکي که ميان آلت کوين‌ها و بيت کوين ديده مي‌شود در برخي جنبه‌ها با يکديگر متفاوت هستند. مثلا عده‌اي از آلت کوين براي توليد «بلاک» يا «اعتبار سنجي از سازوکار اجماع متفاوتي نسبت به بيت کوين» استفاده مي‌کنند. اين رمز ارزها با ارائه قابليت‌هاي جديد و اضافه مانند «قراردادهاي هوشمند» و «نوسانات قيمت» سعي دارند با بيت کوين رقابت کنند.

از آنجايي ‌که آلت کوين‌ها برگرفته از بيت کوين هستند، قيمت آن‌ها نيز از بيت کوين پيروي مي‌کند. با اين‌ حال، کارشناسان فکر مي‌کنند که با بلوغ اکوسيستم‌هاي سرمايه‌گذاري ارزهاي ديجيتال و توسعه بازارهاي جديد در آينده، حرکت قيمت آلت کوين‌ها مستقل از سيگنال‌هاي معاملات بيت کوين خواهد شد.

در حال حاضر ارزش کل ارزهاي ديجيتال حدود 5/1 تريليون دلار است و بيت کوين 60% از ارزش کل بازار را در اختيار دارد.

 

بلاک چين و فناوري به‌کار رفته در آن

بلاک چين به معناي زنجيره‌اي از بلاک‌ها است. اطلاعات در بلاک‌هاي مجزايي ذخيره‌شده و پس از پر شدن، به زنجيره بلاک‌هاي قبلي اضافه و متصل مي‌شود. به‌اين‌ترتيب اطلاعات به ترتيب زماني به يکديگر متصل مي‌شوند. درواقع مي‌توان گفت بلاک چين نوع خاصي از پايگاه داده‌ است و تفاوت اصلي آن با يک پايگاه داده معمولي نحوه ذخيره اطلاعات در آن است.

جالب اينجا است که مي‌توان اطلاعات مختلفي را در بلاک چين ذخيره کرد؛ اما تاکنون رايج‌ترين کاربرد آن، استفاده به‌ عنوان دفتر معاملات بوده است. بلاک چين از متدهاي سازمان ‌يافته‌اي براي اطمينان از يکپارچگي داده‌هاي معاملاتي استفاده مي‌کند و از بخش‌هاي اساسي بسياري از رمز ارزها است.

در بيشتر ارزهاي ديجيتال از بلاک چين به‌ صورت غيرمتمرکز استفاده مي‌شود. بنابراين، داده‌هاي وارد شده – يعني همان اطلاعات تراکنش‌ها – در اين نوع بلاک چين‌ها‌ غير قابل ‌حذف و ويرايش هستند. در واقع، همه اطلاعات يا معاملات، به‌ صورت دائمي در آنها ثبت مي‌شود و براي همه افراد، قابل ‌مشاهده هستند.

برخي از کارشناسان باور دارند که بلاک چين و فناوري‌هاي مرتبط با آن باعث اختلال در بسياري از صنايع مثلا امور مالي و حقوقي خواهند شد.

منظور از ماينينگ ارزهاي ديجيتال چيست؟

همان‌طور که تا به اينجا مشخص شد ارزهاي رمزنگاري‌شده پول‌هاي ديجيتالي هستند که مانند ساير ارزهاي سنتي (ارز فيات) توسط بانک‌هاي مرکزي کشورها چاپ نمي‌شوند. تنها راه ايجاد سکه‌هاي بيشتر و جديد استخراج يا ماينينگ آن‌ها است.

هر بار که رمز ارزي خريدوفروش مي‌شود، اطلاعات مربوط به معامله در بلاک چين ذخيره مي‌گردد. بنابراين سابقه همه تراکنش‌ها در بلاک چين وجود دارد؛ اما براي آنکه تراکنش‌ها و معاملات انجام ‌شده معتبر باشند، بايد درستي آن‌ها توسط کاربران ديگر شبکه – يعني همان ماينرها – تاييد شود. فرايند تاييد تراکنش‌ها از هزينه‌هاي اضافي جلوگيري مي‌کند و باعث يکپارچگي شبکه مي‌شود.

ماينينگ رمز ارز، فرايندي است که در آن پس از تاييد تراکنش‌ها و انجام محاسبات رياضي (هش) از طريق رمز ارز بومي بلاک چين، به ماينرها پاداش داده مي‌شود.

در برخي موارد تعداد کل ارزهاي ديجيتال يک بلاک چين محدود است و همين موضوع باعث حفظ و افزايش ارزش رمز ارزها مي‌شود. مثلا تعداد کل بيت کوين‌هاي بلاکچين بيت کوين، 21 ميليون BTC بوده و تاکنون نزديک به 19 ميليون آن استخراج ‌شده است.

 

مبادلات و امنيت ارزهاي ديجيتال

براي خريد، فروش و مبادله ارزهاي ديجيتال لازم است در کنار آموزش ارز ديجيتال و يادگيري نحوه کارکرد آن‌ها از روش‌هاي ذخيره‌سازي و مبادلات آن نيز اطلاعاتي داشته باشيد. در ادامه به اين موارد مي‌پردازيم:

کيف پول چيست؟ چگونه بايد از آن استفاده کرد؟

کيف پول ارزهاي ديجيتال، راهي براي ذخيره و بازيابي رمز ارزها است. شايد شيوه ذخيره رمز ارز در کيف پول را مانند ذخيره‌سازي فولدرهاي موجود در کامپيوتر تصور کنيد؛ اما در حقيقت، اطلاعات ذخيره ‌شده در کيف پول به محل رمز ارز شما در بلاک چين اشاره دارد.

کيف پول ديجيتالي مي‌تواند يک دستگاه فيزيکي، نرم‌افزار، اپليکيشن، وب‌سايت آنلاين يا همان سرويس ارائه ‌شده توسط صرافي‌هاي مبتني بر رمز ارز باشد.

انواع کيف پول ديجيتالي و آموزش ساخت کيف پول ارز ديجيتال

  1.  کيف پول گرم:

مانند ساير نرم‌افزارهاي موبايل و کامپيوتر قابل دانلود بوده و مستقيم به اينترنت متصل مي‌شود.

مزاياي کيف پول گرم:

    • کيف پول گرم رايگان است و براي انجام معاملات روزانه گزينه مناسبي است.
    • معايب: به دليل اتصال مستقيم با اينترنت درخطر حمله سايبري و هکرها قرار دارد.
    • انواع: کيف پول دسکتاپ، موبايل و وب (صرافي‌ها).
    • مثال: کيف پول موبايلي:Trust wallet، Bitcoin Wallet، GreenAddress، Atomic Wallet، BitPay
    • کيف پول دسکتاپ: Atomic wallet، Bitcoin Core، BitPay، Electrum و Exodus
    • کيف پول وب‌سايت (صرافي): Coinbase، Binance و…
  1. کيف پول سرد:

کيف پول سرد يک وسيله کوچک، قابل‌حمل و شبيه به USB است. شما مي‌توانيد ارزهاي ديجيتال خود را در آن بارگيري و حمل کنيد.

مزاياي کيف پول سرد:

  • بهترين گزينه براي ذخيره طولاني‌مدت دارايي‌هاي ارزهاي ديجيتال است، چراکه دارايي‌ها به‌صورت آفلاين ذخيره‌شده و خطر هک وجود ندارد.
  • معايب: کيف پول سرد قيمت نسبتاً بالايي دارد. امکان مفقود شدن آن نيز وجود دارد.
  • مثال: شرکت Trezor باقيمت 60 تا 200 دلار و شرکت Ledger با حدود قيمت 60 تا 120 دلار.

 

نحوه استفاده از کيف پول ديجيتالي

کيف پول ارز ديجيتال با ذخيره کليدهاي خصوصي و عمومي امکان خريد ارزهاي ديجيتال را براي معامله‌گر فراهم مي‌کند. شما با کليد خصوصي کيف پول مي‌توانيد به‌ حساب خود دسترسي پيدا کرده و معامله کنيد يا اينکه رمز ارزهاي خود را به يک نوع رمز ارز ديگر يا ارز فيات تبديل کنيد.

زماني که مي‌خواهيد رمز ارزي را خريداري يا به هر نحوي دريافت کنيد بايد ابتدا آدرس منحصر به‌ فرد ترکيبي از حروف انگليسي (بزرگ و کوچک) و اعداد صادر شده توسط کيف پول را به فرد فرستنده وجه ارسال کنيد.

در واقع، آدرس کيف پول ديجيتالي مانند شماره ‌حساب بانکي شما در دنياي حقيقي عمل مي‌کند. به همين دليل همان‌طور که انتشار شماره ‌حساب بانکي خطري ندارد، ارائه آدرس کيف پول ديجيتالي براي انجام فرايند انتقال وجه ضروري است و خطري براي امنيت دارايي شما ايجاد نمي‌کند.

آيا ارزهاي ديجيتال امن هستند؟

بلاک چين با داشتن فناوري پيچيده و فني کار را براي هکرها دشوار و تقريباً غيرممکن کرده است. با استفاده از الگوريتم‌ها و تکنيک‌هاي رمزنگاري مانند رمزگذاري منحني بيضوي، توابع هش، جفت کليد عمومي و خصوصي از اطلاعات بلاک چين و ورودي‌هاي بلاک محافظت مي‌شود.

اما الگوريتم اصلي امنيت بلاک چين «Proof of Work» يا اثبات انجام کار است که معمولا آن را با عنوان «POW» مي‌شناسند. «POW» الگوريتم اصلي اجماع در شبکه بلاک چين است که از آن براي تاييد تراکنش‌ها و توليد بلاک‌هاي جديد در زنجيره بلاک چين استفاده مي‌شود.

الگوريتم «POW» بر پايه محاسبات پيچيده رياضي بنا شده است. اين محاسبات پيچيده توسط کامپيوترهاي قدرتمند (ماينرها) انجام‌ مي‌شود و با حل محاسبات از شبکه پاداش دريافت مي‌کنند.

الگوريتم ديگري که در تامين امنيت بلاک چين دخيل است «Proof of Stake»  يا «اثبات سهام» نام دارد. برخي از بلاک چين‌ها به‌گونه‌اي طراحي‌ شده‌اند که کاربران مي‌توانند با خريد بخشي از رمز ارز بومي بلاک چين بخشي از سهام شبکه را خريداري کنند.

اين افراد، سهام خريداري‌ شده را به شبکه اختصاص مي‌دهند و بر اساس ارزش سهام و مدت‌زمان مسدود شدن آن در شبکه از طريق شرکت در فرايند تاييد تراکنش‌ها، پاداش دريافت مي‌کنند.

علاوه بر امنيت بالاي فناوري بلاک چين، انجام تراکنش‌ها به يک فرايند احراز هويت دوعاملي نياز دارد.

مثلا براي شروع معامله ابتدا نام کاربري و رمز عبور خود را وارد کرده و پس ‌از آن بايد کد امنيتي ارسال ‌شده به ايميل يا خط تلفن همراه را وارد کنيد.

براي حفظ امنيت دارايي‌‌ها بايد سيستم احراز هويت دوعاملي کيف پول خود را فعال کرده و از رمز عبور مناسب استفاده کنيد. گذشته از اين نبايد رمز عبور و کليدهاي خصوصي و عمومي خود را در اختيار افراد ديگر قرار دهيد. پيشنهاد مي‌کنيم که در جايي امن از آنها نگهداري کنيد.

امنيت کليدهاي خصوصي بسيار مهم است. چون هر کسي با دسترسي به کليد خصوصي مي‌تواند به پول ذخيره شده در کيف پول ديجيتالي شما دسترسي پيدا کرده و آن‌ها را به آدرس کيف پول خود منتقل کند.

يادتان باشد که در بازار ارزهاي ديجيتال، هر سرمايه‌گذار مسئول محافظت از دارايي خود است. به اين معنا که به دليل عدم وجود نهاد رسمي پشتيبان، در صورت سرقت يا گم شدن ارز ديجيتال، مسئوليت آن، گريبان شخص شما را مي‌گيرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

بيت کوين به عنوان جايگزيني مناسب براي طلا، جايگاه ويژه اي را ميان سرمايه گذاران حوزه ارزهاي ديجيتال پيدا کرده است. با وجود اين که صدها سال از پيدايش طلا گذشته است اما بيت کوين توانسته طي يک دهه به جايگاهي بالاتر از جايگاه طلا دست پيدا کند. در اين مقاله به مقايسه ويژگي هاي طلا و بيت کوين مي پردازيم تا دلايل جايگزين شدن بيت کوين با طلا و علاقه افراد به سرمايه گذاري در اين بازار را بررسي کنيم. جهت مقايسه طلا و بيت کوين، بررسي 5 شاخص که شامل ارزندگي، محدوديت منابع، تقاضا، پشتوانه بودن و کاربرد است که مي تواند اطلاعات شفافي را ارائه دهد. در ادامه به شرح مفصلي از اين موارد مي پردازيم.

معيارهاي مقايسه طلا و بيت کوين(چگونه معاملات آپشنز انجام دهيم)

1- ارزندگي

ارزندگي يکي از معيارهاي مقايسه طلا و بيت کوين است. از زمان پيدايش طلا، اين کالا به عنوان يک دارايي بسيار با ارزش و قابل مبادله در معاملات مورد توجه مردم و تجار بوده است. با گذشت سالها از زمان پيدايش طلا، همچنان امروزه در بخش هاي تجاري، پزشکي و صنايع کاربرد فراوان دارد که ارزندگي آن را همچنان حفظ کرده است. ويژگي هاي بيت کوين از جمله قابليت مبادله بدون محدوديت هاي زماني و مکاني بسيار، امنيت بالا، کم هزينه و سريع بودن است که سبب شده اين ارز ديجيتال ارزندگي بسيار بالايي را داشته باشد.

در مقايسه ارزندگي طلا و بيت کوين مي توان به اين مورد اشاره کرد: در سال 2017 براي اولين بار قيمت يک بيت کوين از قيمت يک اونس تروا طلا بيشتر شد. با توجه به بازدهي بالاي بيت کوين، حتي سرمايه گذاران سرسخت و با سابقه طلا به ارزندگي بالاي بيت کوين پي برده اند و آن را جايگزيني براي سرمايه گذاري طلا انتخاب کرده اند. براي مثال در کشور هند که از بزرگترين دارندگان طلا در جهان هستند، حرکت گسترده سرمايه گذاران از طلا به بيت کوين به قدري بود که ميزان سرمايه گذاري آنها در بازار کريپتوکارنسي از 200 ميليون دلار به 40 ميليارد دلار رسيد.

2- محدوديت منابع 

نه تنها منابع طلا محدود هستند، بلکه منابع برخي ارزهاي ديجيتال مثل بيت کوين نيز با محدوديت روبرو هستند. اين محدوديت موجودي، تاثير به سزايي بر روي ميزان تقاضا و در نتيجه افزايش قيمت آنها دارد اما تفاوت اين محدوديتها در شفافيت آن مي باشد. هيچ آمار دقيقي از ميزان طلاي باقي مانده در جهان وجود ندارد اما ميزان محدوديت بيت کوين شفاف است (21 ميليون توکن) و ذخيره بيت کوين تا سال 2140 به پايان مي رسد و بعد از آن بيت کوين جديدي ايجاد نمي شود.

در مورد طلا حتي اين احتمال وجود دارد که در ساير سياره ها بتوان آن را استخراج کرد. علاوه بر محدوديت منابع، محدوديت دسترسي نيز از وجه تمايز طلا و بيت کوين محسوب مي شود. برخلاف سيستم هاي سنتي، که برخي از افراد به آن دسترسي ندارند، براي دسترسي به بيت کوين در سراسر جهان امکاناتي فراهم شده تا بتوانند بدون هيچ هزينه اي به مبادلات بپردازند.

3- کاربردها

يکي ديگر از معيارهاي مقايسه طلا و بيت کوين، کاربردهاي آن در بازار است. از جمله مزايا و کاربردهاي طلا مي توان به حفاظت از دارايي ها در برابر تورم اشاره کرد. نگهداري طلا در مواقعي که اقتصاد در حالت تورم قرار دارد، از ذخيره پول هاي کاغذي منطقي تر و سودآورتر مي باشد. 

بيت کوين سه کاربرد اصلي و مهم دارد که عبارتند از: پرداخت، سرمايه گذاري، نقل و انتقال پول

پرداخت: افراد مي توانند در شبکه غيرمتمرکز بيت کوين، بدون طي کردن فرآيندهاي افتتاح حساب، از طريق بيت کوين پرداخت هاي خود را بدون کنترل شدن از سوي نهادي انجام دهند. از بيت کوين براي خريد هر چيزي حتي قهوه استفاده مي شود.

سرمايه گذاري: سرمايه گذاري در بيت کوين به صورت کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت امکان پذير است که عمده سرمايه گذاري بيت کوين در معاملات کوتاه مدت و روزانه مي باشد.

نقل و انتقال پول: بيت کوين يک راه براي انتقال پول در داخل کشور و حتي خارج از کشور مي باشد که در زمان تحريم ها بيش از پيش اهميت و سودمندي خود را نشان مي دهد. همچنين کارمزد کم و سرعت بالا در اين روش، انتقال پول را به صرفه تر از ساير روش ها تبديل کرده است.

در رابطه با بيت کوين مي توان گفت به دليل محدوديت منابع، يک دارايي کاملا عاري از تورم محسوب مي شود.

4- تقاضا

با توجه به مزاياي بسيار زياد بيت کوين، قانوني شدن، پذيرش جهاني و محدوديت منابع، تقاضا براي آن روز به روز افزايش مي يابد و در نتيجه اين افزايش تقاضا، قيمت آن نيز رو به رشد مي باشد. محدود بودن منابع طلا و ارزش آن در حفظ سرمايه نيز سبب شده که تقاضا براي طلا نيز با گذشت سالها از زمان پيدايش آن همچنان ادامه داشته باشد و حتي افزايش پيدا کند.

5- پشتوانه

پشتوانه نيز يکي از معيارهاي مقايسه طلا و بيت کوين محسوب مي شود. تقاضاي جهاني علاوه بر اينکه پشتوانه طلا مي باشد، پشتوانه اصلي ارزهاي ديجيتال از جمله بيت کوين نيز به حساب مي آيد و مي توان گفت تا زماني که ميزان تقاضا براي بيت کوين و طلا بالا باشد، امکان رشد قيمت براي آنها وجود دارد. طلا را مي توان پشتوانه با سابقه اي براي ارزهاي سنتي معرفي کرد اما در حال حاضر بيت کوين به عنوان پشتوانه دارايي هاي ديگر شناخته نشده است.

مقايسه چند شاخص ديگر

تاريخچه

يکي ديگر از موارد مقايسه طلا و بيت کوين تاريخچه اين دوست. بيت کوين تاريخچه محدودي به عنوان ذخيره ارزش دارد و تنها در سال 2009 ايجاد شده است. طلا براي حداقل 5000 سال و به احتمال زياد شايد 7000 سال به عنوان ذخيره ارزش مورد استفاده قرار گرفته است.

 مقاومت در برابر تقلب

طلا به عنوان يک دارايي فيزيکي، احتمال تقلب و يا کم شدن ميزان خلوص در آن وجود دارد، با اين که امکان فاسد شدن فلز، رد کردن طلاي تقلبي و دزدي طلا امر آساني نيست. در مورد امنيت بيت کوين مي توان گفت که مبتني بر فناوري بلاک چين است و امکان تقلب در آن وجود ندارد.

قابليت و هزينه هاي جا به جايي

يکي ديگر از معيارهاي مقايسه طلا و بيت کوين معيار هزينه و جا به جايي است. هزينه جابه جايي طلا از مکاني به مکان ديگر بسيار سنگين و تامين امنيت براي آن بسيار دشوار است، به خصوص اگر ميزان طلا زياد و فاصله بين مبدا و مقصد طولاني باشد، در حالي که مي توان مقدار زيادي بيت کوين را به وسيله تلفن همراه به دورترين نقطه در سريع ترين زمان ممکن ارسال کرد.

غيرمتمرکز بودن

برخلاف طلا که استخراج و قيمت گذاري آن تحت نظارت و کنترل دولت‌ها مي باشد، بيت کوين غيرمتمرکز است و همين موضوع باعث شفافيت و تقاضاي بيشتر براي ارزهاي ديجيتال به ويژه بيت کوين شده است.

تقسيم پذيري

ميزان تقسيم پذيري بيت کوين در برابر طلا بسيار بيشتر است در حالي که يک بيت کوين قابل تقسيم به 10,000,000 ساتوشي مي باشد و مي توان آن را به راحتي مبادله کرد اما خريد و فروش يک سوت طلا به عنوان کوچک ترين واحد طلا امکان پذير نمي باشد.

نقدينگي

در رابطه با نقدينگي يا Liquidity هم بيت کوين و هم طلا به راحتي قابليت تبديل شدن به يک دارايي ديگر را دارند و مي توان آنها را حتي با ارزهاي فيات نيز تبادل کرد.

عاري از سانسور

هيچ نهادي (از جمله توسعه دهندگان يا ماينرها) هيچ تاثير ناروايي بر بيت کوين کاربران ندارد. به اين ترتيب، بيت کوين در برابر سانسور مقاوم است و چون پروتکل غيرمتمرکز است، مشمول تقاضا يا محدوديت هاي شرکت ها يا دولت هاي بزرگ نيست. اما دولت ها مالکيت طلا و انتقال طلا را در طول تاريخ محدود کرده اند.

نوسانات

يکي از معايب بيت کوين نوسانات شديد و گاهي غير قابل پيش بيني آن است که باعث شده به عنوان يک دارايي نا امن براي سرمايه گذاران ايجاد نگراني کند. همين نوسانات شديد قيمت، باعث شده طلا به يک دارايي ايمن تري نسبت به بيت کوين تبديل شود.

دوام

بيت‌کوين نه نابود مي‌شود و نه از بين مي‌رود. تا زماني که شبکه زنده بماند، زنده مي‌ماند، که با توجه به غيرمتمرکز بودن شبکه، نابودي بيت‌کوين را بسيار سخت مي‌کند. وقتي طلا را با بيت‌کوين مقايسه مي‌کنيم، هر دو بادوام هستند.

نتيجه گيري

از آنجايي که بيت کوين علاوه بر دارا بودن اکثريت مزيت هاي طلا، مزاياي منحصر به فرد خود را نيز دارا مي باشد به آن طلاي ديجيتال نيز گفته مي شود اما با توجه به ناشناخته بودن بازار ارزهاي ديجيتال، طلا همچنان براي افراد کم ريسک و محافظه کار و بيت کوين براي افراد ريسک پذير توصيه مي شود و نمي توان به طور قطعي در باره اين که کدام يک برتري کامل دارند، اظهار نظر کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

تاحالا اسم انديکاتورهاي تکنيکال شنيديد؟ ميدونيد از انديکاتورها چجوري استفاده ميکنن؟بهترين انديکاتور رو ميشناسيد؟

به زبان ساده براي تحليل قيمت ها در معاملات از انواع انديکاتورهاي تکنيکال استفاده مي شود. بعضي از اين انديکاتورها مانند RSI ، Stochastic، ميانگين متحرک بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند و دسته ديگري از انديکاتورها هم وجود دارند که شايد تابحال نام آنها را نشنيده باشيد.

يادگيري هر يک از اين انديکاتورها و کار با آنها به صورت ترکيبي مي تواند شما را به يک استراتژي مناسب معامله که قابليت يافتن فرصت هاي محتمل تر دارد هدايت کند.

براي اينکه بدانيد هر انديکاتور چگونه عمل مي کند و چه اطلاعاتي را منتقل مي کند به تقسيم بندي آنها در 5 دسته کلي زير مي پردازيم:

 

آشنايي با انواع انديکاتورهاي روندي 

يافتن روند قيمت با نگاه کردن به قيمت در زمان هاي مختلف امکان پذير است اما انديکاتورهاي مختلفي براي نشان دادن روند فعلي قيمت وجود دارند. ميانگين متحرک ساده ، مکدي و ايچيموکو موارد پرکاربردتري هستند که اغلب معامله گران از آن استفاده مي کنند. انديکاتورهاي ديگري از جمله Super Trend، cciو Parabolic SAR هم در اين گروه جاي دارند.

اين انديکاتورهاي روندي به شما در معامله در مسير روند زمينه اي که هميشه سودده ترين استراتژي است کمک مي کند. همچنين اين انديکاتورها تغيير در روند را نشان مي دهند و اين به شما امکان مي دهد که در  موقعيت مناسب در شروع يک روند وارد شويد.

 

آشنايي با انواع انديکاتورهاي مومنتوم 

قيمت يک دارايي معمولا به مدت زيادي نزولي يا صعودي مي ماند. براي درک قدرت يک روند خاص از اين دسته از انديکاتورها استفاده مي شود.

از جمله اين انديکاتورها مي توان به RSI، Stochastics و MFI و باند بولينگر اشاره کرد. در اين انديکاتورها با تغيير قيمت، نوسان بين اشباع خريد و اشباع فروش رخ مي دهد. اگرچه نمي توان صد درصد به آنها تکيه کرد اما معمولا نشانگر اين هستند که احتمال برعکس شدن روند به محض ورود به محدوده اشباع خريد يا اشباع فروش وجود دارد.

 

آشنايي با انواع انديکاتورهاي حجمي 

در بازار سرمايه، حجم يا حجم معاملات، مقدار کل يک ارزديجيتال است که در طي يک دوره معين معامله مي‌شود.
در زمينه معامله? يک سهم واحد در ارزديجيتال، حجم معمولاً به عنوان تعداد سهام گزارش شده‌اي است که در يک روز معين تغيير کرده و معمولاً هنگامي افزايش مي‌يابد که قيمت يک سهم در حال تغيير است.
اخبار مربوط به وضعيت ارزديجيتال ، مثبت يا منفي، معمولاً به افزايش موقت در حجم معاملات سهام آن ارز منجر مي‌شود.

شاخص‌هاي حجم را بيشتر معامله‌گران استفاده مي‌کنند، زيرا يافتن داده‌هاي حجمي براي جفت ارزهاي فردي دشوار است. علاوه بر انديکاتور حجم، شاخص‌هاي ديگري براي حجم نيز وجود دارند که مي‌توانيد از آنها استفاده کنيد، مانند انديکاتورهاي Chaikin Money Flow و On Balance Volume

بنابراين اگر مي‌خواهيد به حجم يک ارز خاص نگاه کنيد، بايد از انديکاتور هاي حجمي استفاده نموده و يک پلت فرم نموداري پيدا کنيد که اين داده‌ها را منتشر کند، و داراي انديکاتورهايي بر اساس اين داده‌ها باشد.

بيشتر بخوانيد:

برگشت (Reversal)

بررسي سه فاکتور فارکس مؤثر در بازيابي انگيزه

 

 

آشنايي با انواع انديکاتورهاي نوساني

گاهي قيمت يک ارز به شدت بي‌ثبات بوده و به سمت بالا و پايين مي‌رود، و زمان‌هاي آرامتري وجود خواهد داشت که قيمت به سختي در حال حرکت است و در يک محدوده باريک معاملات گير کرده است.
استفاده از يکي از انديکاتورهاي نوساني بسيار مفيد است زيرا اين موارد نشانگر خوبي از نوسانات در هر لحظه خواهند بود. شاخص‌هاي Envelope و Average True Range دو تا از بهترين انديکاتورهايي هستند که مي‌توانيد براي اين منظور استفاده کنيد.

 

بهترين انديکاتور تحليل تکنيکال کدام است؟

هر معامله‌گر مجموعه انديکاتورهاي مورد علاقه خود را دارد، اما اگر مي‌خواهيد يک ديد واقعي از بازار داشته باشيد و بخواهيد تعداد زيادي از مجموعه‌هاي با احتمال زياد را پيدا کنيد، هميشه ايده خوبي است که حداقل از چند انديکاتور به صورت ترکيبي استفاده کنيد.
مسلماً يافتن يک انديکاتور کامل و بي خطا دشوار است، اما مطمئناً بايد حداقل يک شاخص روند، حرکت و نوسانات موجود در نمودارهاي خود را داشته باشيد زيرا اين امر دستيابي به يک استراتژي برنده را بسيار ساده تر مي‌کند.

 


:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi

صرافي کوين بيس از بهترين و محبوب ترين صرافي هاي آنلاين ارزهاي ديجيتال در دنيا است که در سال 2012 توسط برايان آرمسترانگ و فرد ارسام راه اندازي شد و در سال اول تاسيس توانست 1 ميليون کاربر جذب کند و در حال حاضر ميليون ها کاربر از سراسر جهان در آن فعاليت مي کنند. اين صرافي از نظر ميزان جذب کاربر در سال اول تاسيس، رکورد دار مي باشد. کاربران اين صرافي مي توانند با ارزهاي فيات خود از طريق اين صرافي اقدام به خريد ارزهاي ديجيتال کنند. در اين صرافي دو محصول اصلي در اختيار کاربران قرار داده مي شود. اين محصولات شامل اوراق بهادار و بستر حرفه اي تجاري به نام GDAX مي باشند.

معرفي صرافي کوين بيس

کوين بيس يک صرافي معروف ارزهاي ديجيتال است که خريد، فروش و مبادله ارزهاي ديجيتال را آسان مي کند. در واقع مي توان گفت صرافي کوين بيس خريد بيت کوين را به آساني خريد سهام از طريق يک کارگزاري آنلاين آسان مي کند.

صرافي کوين بيس يک پلتفرم تجارت و سرمايه گذاري کريپتوکارنسي است که به کاربران امکان خريد، فروش و مبادله بيش از 100 ارز ديجيتال قابل معامله مانند بيت کوين، اتريوم و دوج کوين را مي دهد. Coinbase يک شرکت بزرگ با بيش از 98 ميليون کاربر و 256 ميليارد دلار دارايي در اين پلتفرم است.

بیشتر بخوانید:آموزش ارز دیجیتال

مبتديان احتمالاً پلتفرم اصلي Coinbase را براي سفارشات خريد و فروش ساده ترجيح مي دهند. کاربران پيشرفته تر مي توانند از طريق Coinbase Pro که در دسترس هر کاربر Coinbase است، به ويژگي هاي اضافي و انواع سفارشات دسترسي داشته باشند.

ارزهاي رمزنگاري شده يک طبقه دارايي نسبتاً جديد هستند که مي توانند پرخطر و نوسان باشند که براي همه سرمايه گذاران مناسب نيست. با اين حال، اگر به ارز ديجيتال علاقه مند هستيد، Coinbase يک گزينه عالي براي افراد تازه کار و کهنه کار است.

تريد در صرافي کوين بيس

همانطور که در بالا ذکر شد، اين شرکت دو پلتفرم مختلف به نام‌هاي Coinbase و Coinbase Pro را اجرا مي‌کند. هر کدام به شما امکان خريد، فروش و تريد ارزهاي ديجيتال را مي دهند اما ويژگي هاي منحصر به فردي را نيز ارائه مي دهند.

کوين بيس (Coinbase)

تريد در Coinbase براي افراد مبتدي و آسان براي استفاده براي هر کسي که مهارت هاي اوليه کامپيوتري دارد، مناسب است. Coinbase در وب يا از طريق دستگاه هاي تلفن همراه Android و iOS در دسترس است. اگر تا به حال سهام را از طريق يک کارگزاري آنلاين معامله کرده باشيد، تجربه مشابهي خواهيد داشت.

در داشبورد اصلي، مي‌توانيد نمونه کارها Coinbase خود را مشاهده کنيد و براي خريد و فروش ارز، هرگز بيش از چند کليک از يک صفحه فاصله نداريد.

بازارهاي ارزهاي ديجيتال 24 ساعته کار مي کنند، بنابراين مي توانيد در هر زمان وارد شويد و وارد معامله شويد. خريد با استفاده از وجوه موجود در حساب شما يا مستقيماً از طريق يک حساب بانکي يا کارت متصل در دسترس است. بسته به نحوه پرداخت شما براي خريد ارز ديجيتال، ممکن است هزينه هاي اضافي اعمال شود. خريدها فوراً به حساب شما واريز مي شوند، اگرچه ممکن است قبل از برداشت بايد منتظر بمانيد تا سپرده خود را تسويه کند.

کوين بيس پرو (Coinbase Pro)

Coinbase Pro به نظر چيزي است که منحصراً براي معامله گران حرفه اي ساخته شده است اما هر کسي که يک حساب Coinbase داشته باشد مي تواند به نسخه حرفه اي دسترسي داشته باشد و از آن استفاده کند. اين به شما انواع معاملات بيشتري مي دهد، به ويژه سفارشات محدود و توقف را که در پلتفرم اصلي Coinbase در دسترس نيستند.

ويژگي ها و مزيت هاي صرافي کوين بيس

1- وجود ارزهاي ديجيتال شاخص

کاربران در اين صرافي مي توانند اقدام به خريد و فروش ارزهاي ديجيتال داراي ضمانت و پشتوانه محکم کنند. صرافي کوين بيس از زمان شروع فعاليت خود، فقط 4 ارز ديجيتال مطرح و بزرگ بيت کوين، اتريوم، لايت کوين و همچنين بيت کوين کش را تحت پوشش قرار داد اما بعد از آن ارزهاي ديجيتال ريپل، استلار و بت را که توسط عرضه کننده هاي خود پشتوانه معتبري داشتند، به ليست ارزهايي که از آن پشتيباني مي کند اضافه شد. اين صرافي از ارزهاي ديجيتال شاخص براي تضمين سود کاربران خود، بهره مي برد.

2- رابط کاربري ساده

محيط گرافيکي و نرم افزاري صرافي کوين بيس بسيار ساده و کاربردي مي باشد به طوري که کاربران مبتدي نيز مي توانند به راحتي و بدون هيچ مشکل و سردرگمي در اين پلتفرم به انجام مبادلات خود بپردازند. کاربران مي توانند به صورت شبانه روزي در اين پلتفرم ريسپانسيو شده با هر نوع وسيله اي از جمله لپ تاپ، کامپيوتر و تلفن هاي همراه هوشمند اقدام به خريد و فروش ارزهاي ديجيتال کنند. 

3- امکان پرداخت به شيوه هاي مختلف

کاربران در اين صرافي مي توانند عمليات پرداختي و برداشتي خود را از طريق شيوه هاي مختلفي از جمله پي پال، دبيت کارت(debit card)، پرداخت از طريق کارت و کرديت کارت(credit card) انجام دهند.

4- تبادل فوري

پلتفرم صرافي کوين بيس با هدف راحتي کاربران و همچنين افزايش سرعت معاملات از سيستم تبادل فوري استفاده کرده است. کاربران در اين صرافي مي توانند از طريق ارزهاي فيات، ارزهاي ديجيتال مدنظر خود را خريداري کنند. براي مثال در اين صرافي کاربران مي توانند از طريق پنل کاربري خود ارز فيات پرداخت کنند و اين پرداخت به ارز ديجيتال بيت کوين تبديل شود. اين روش براي کاربران به صورت کاملا رايگان مي باشد. سرعت معاملات در اين صرافي براي معاملاتي که ارزهاي فيات نقش اساسي دارند، بسيار زياد مي باشد، همچنين ارزهاي فيات به صورت خودکار به ارزهاي ديجيتال مدنظر کاربران تبديل مي شوند.

5- امنيت بالا

صرافي کوين بيس به دليل ذخيره سازي آفلاين اطلاعات مربوط به دارايي هاي کاربران در ديتابيس، امنيت بالايي دارد، همچنين در اين صرافي ذخيره سازي تنها يک درصد از دارايي هاي کاربران به صورت آنلاين صورت مي گيرد. 

بنابراين در اين صرافي احتمال دزدي، کلاهبرداري و سو استفاده بسيار کم است. در اين صرافي تمامي ارزهاي ديجيتال داراي بيمه هستند و دارايي هاي که به سرقت رفته اند در صورتي که اين صرافي مسئول آن باشد، به صورت کامل به دارندگان بازگردانده مي شود. هدف اين صرافي، جلب رضايت کامل کاربران خود مي باشد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()